tisdag, juni 28, 2011

samlade intryck efter tio dagar i swiden

Bregott är gott.

Ingen nyhet precis.

Röda byxor verkar poppis bland
killar.

Folk är dåliga på att hälsa.

Festis-flaskorna har bytt form och
storlek.

Smågodis är gott.

Man måste själv packa kassarna
när man handlar mat.

Och plastkassarna kostar pengar!

Grovt bröd är gott.

Särskilt tillsammans med Bregott.

Svensk natur är vacker.

Svensk luft är krispig.

Svartvita kossor känns exotiska.

Allting är dyrt!

Ostbågar är goda.

Soptunnorna ser annorlunda ut.

Med en massa olika sorteringsfack.

Filmjölk är gott.

Vårt mobila bredband är sämre
än sämst.

11 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Haha, underbar sammanfattning av dina intryck. Fasen, jag skulle vilja åka till USA och skaffa mig lite samlade intryck därifrån :)

Katarina sa...

Ha ha. Sverige i ett nötskal. :-)

Det där med plastkassarna påminner mig; hur var det med matkassarna i Amerikat. Har de handtag eller inte?

Paula sa...

Min son har ett par röda - han är 14.

Elisabet. sa...

Jag sitter här och ler.

Fast du ska veta att i Skåne tyckte jag att folk hälsade (läs: i Ystad) väldigt mycket mera än på andra ställen!

Desiree sa...

Jättekul att läsa sådant här. Jag tycker fortfarande att just fil och brödet är otroligt gott. :-)

Garderobenmin sa...

Bra analys där ;-)Välkommen hem till Sverige och grattis till nytt hus!

/garderobenmin.blogspot.com

Miss Marie sa...

Röda byxor är snyggt! :)

Camilla Alvén sa...

Både positiva och negativa intryck, hoppas att ni trivs och mår bra.
Kram

anna of sweden sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
anna of sweden sa...

elvira
:)


katarina
Japp. Våra hade handtag. Men plastkassarna är mycket tunnare än de svenska.


paula
Snajsigt!


elisabet
Jag jämför ju med USA och där hälsar verkligen ALLA. Här är folk urdåliga på att hälsa. Men det kan säkert skilja sig från olika platser i Sverige.


desiree
Ska bli spännande att se hur länge jag kommer att njuta som jag gör nu.


liten
Tack, snälla!


marie
Haha. Jag kommer ihåg en viss Engelsman som har ett par snygga röda byxor.

Jag tycker för övrigt också att det är snyggt. Men i Amerikat såg jag då inga röda byxor på killar. Gay, du vet. ;)


camilla
Ja, lite av varje - precis som det var i Amerikat. Lite bra och lite dåligt.

karina sa...

Ang mobilt bredbad, så är det samma skit här...man blir skogstokig... och då har jag ändå två !!! och de funkar kisskass bägge två =(

Hoppas ni har det bra i sverige för övrigt =)
Var bor ni nu??

Kram K