lördag, maj 28, 2011

fredag i new york city

Empire State Building.

Williamsburg.

SoHo.

Greenwich Village.

Meetpacking District.

En turbanförsedd taxichaufför som
tutade tvångsmässigt.

Godis från nya favoritbutiken Sockerbit.

Pizza på en italiensk liten krog.

Åh, vad jag gillar New York City.

Jag hade tänkt att det här skulle vara
min sista resa dit innan flytten.

Men jag vete sjutton.

Om jag inte hinner dit en gång till
innan vi reser.
De fyras gäng.

Sett från ovan.
Smogigt. Och vackert.
Småstadskänsla i storsta'n.
Här åt vi inte.
En sådan här vill Söta K ha. Fast rosa.
Här åt vi inte heller.

Söta K letar vintageklänningar. Själv har jag svårt för vintage. Även om jag gillar idén.
Fult. Och vackert.

Barn i storsta'n vill också cykla.

18 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

underbara bilder som vanligt, klart du hinner dit en gång till :o)

Saltistjejen sa...

Haha! En gång till hinner du nog med! ;-)
Och du den där pizzerian har VI ätit på. GOD pizza!
:-)
kramar!

Elisabet. sa...

Och titta, Rosenbräcka finns även i NY, tänker jag!

Desiree sa...

Kul att ni hann dit en sväng till och förhoppningsvis var detta bara nästa sista gången. Himla fina bilder. Känner mig jättesugen på NY. Har inte varit där sedan innan 9/11 vilket känns som tusen år sedan.
Kram!

Den där Victoria sa...

Åh, vilka fina ungar du har och vad härliga bilder du bjuder på. Jag som aldrig har haft någon längtan till att åka till det stora landet i Väst, börjar nu mer och mer bli sugen på att besöka New York och få känna av den pulsen, efter att ha läst din blogg.

Charlie sa ... sa...

Vilken superfin bild på barnen uppe på Empire. En av mina absoluta favoritbyggnader i NYC.

Anna, känner lika för stan. Brooklyn är också så trevligt. Om du hinner, ta en tur över Brooklyn Bridge om ni inte har gjort det och ta en drink el middag på The River Café. Jättegod mat.

Båten över (gratis) till Staten Island är också speciell.

a piece of happiness sa...

Min goa man sa förra veckan att ska vi ta och dra till NY och gifta oss lite hastigt. En anledning att få komma dit, det var rätt länge sedan nu ;)

Übervackra bilder, man riktigt känner pulsen.

Anonym sa...

Inser du hur mycket du kommer sakna New York? Själv skulle jag ha ångest...

Annelie sa...

Åh, vad jag vill till NY och fotografera när jag ser detta!!!
Hoppas du hinner med en tur dit igen innan ni flyttar.

Anonym sa...

Vilka interessanta bilder!
Har ocksa lite svart för vintage...Anna hur ska du klämma in alla aktiviteter innan ni flyttar??? ;-)
Kramar, Lisa

Klara sa...

Ja, vad mysigt vi hade det! Och jättefina bilder!

bettankax sa...

Himla fina barn du har:) Älskar dina bilder. Vyn över NYC hade jag gärna haft på väggen.

Jenni sa...

Vilken härlig bild på er!

mammaxtre sa...

Jag förstår att du har separationsångest. Städernas stad så underbar att vistas i.

Bilderna Anna, som du bjuder oss på. De är helt otroligt bra.

Ha det fint

4mum sa...

Vilka underbara bilder. Varifrån har ni tagit den "smogiga" bilden över NY? Jag har aldrig varit i NY eller US heller för den delen, men efter att ha sett dina underbara bilder därifrån så är jag mycket lockad att åka dit. Kramar Anette

anna of sweden sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
anna of sweden sa...

helena
Jag tror jag måste dit en gång till! :)


saltistjejen
Då får jag kanske äta där nästa gång! :)


elisabet
Det ska vara du till att lägga märke till sådant. ;)


desiree
Dags att åka dit igen!


elvira
Åh, vad roligt. Hoppas att du kommer dit - och att du gillar det lika mycket som jag!


lotta
Söta K och jag var i Brooklyn förra våren och tyckte jättemycket om det. Jag tänkte att vi kan ha en övernattningslägenhet där när vi flyttar hem. ;)


a piece of happiness
Åh, vilken bra anledning att resa dit! Klart att ni ska. Och du kommer ju att ta fantastiska bilder därifrån!


brysselkakan
Jag kommer att sakna att ha så nära till NYC, men stan finns ju som tur var kvar - bara ett direktflyg, från Kastrup, bort.


annelie
En tur till bode jag ju hinna med. Visst?


lisa
Jag känner mig rätt så redo att flytta nu. Förutom den där sista turen till New York då förstås.


klara
Följer du med en gång till? ;)


bettankax
Jag borde kanske förstora upp den bilden. Som ett minne.


jenni
Han gjorde ett bra jobb, killen jag bad fotografera oss! :)


mammaxtre
Åh, vilken fin kommentar. Tack!


4mum
Bilen är tagen uppifrån Empire Stade Building. Vad kul att jag gjort dig sugen på en NYC-resa! Hoppas att du får möjlighet att resa dit - och att du kommer att tycka om stan lika mycket som jag gör!

Annika sa...

FÖRSTÅR DET,
ANNA!!!
Vem vet? Ni kanske kommer dit en sväng igen?
Älskar dina bilder!!!
OCH vilken jättefin bild på dig och barnen!!
HUGGIES!!!!