måndag, april 11, 2011

for sale


Ett litet smakprov.

51 kommentarer:

Gabriella sa...

Åh, så bra fotat! Nu har du ytterligare ett karriärsalternativ i Sverige :)

ps. Mycket fint hus ds.

Desiree sa...

Vad kul att få se erat hus. Det ser otroligt fint ut. Jag skulle gärna köpa det om jag letade hus i era trakter. Jag hoppas att ni får det sålt snabbt. Snabbare än vad det tog oss iallafall (18 månder var lite långt). Förhoppingsvis är husmarknaden bättre hos er än vad den är i Alabama. Jättefina bilder du tagit också.
Kram!

Mimmi sa...

Väldigt NICE!! :o)

Elisabet. sa...

Å, så fina bilder och ett sånt vackert hus/hem!

Det där trädet som väskan hänger på .., jättefint!!!

Loppan flyttar västerut... sa...

TJusigt tjejen, o vad välstädat! Håller tummar för en bra försäljning!
Kram

Jenny sa...

Vad fint skandinaviskt det är! Hoppas det känns exotiskt för amerikatfolk så ni får extra mycket! och: bra jobbat! :) Trevlig vecka!

Lena (Meltingpot) sa...

Vilket fint hus ni har! Hoppas på många spekulanter med stora plånböcker:) Kram & lycka till/Lena

Sara sa...

Vilket fint hus! Jag gillar speciellt de två bilderna på hallen! :)

Livet på Citronodlingen sa...

Oj, så fint!

Linda sa...

Fiiiiiiiint!
Jättefint!

Erica sa...

Vilket vackert hem du har! Fantastiska foton också. Lycka till

Style by M.O.M. sa...

Jag köper!

/karin

Ulrika sa...

Å vad fint ni bor! Vilka fina foton! Tror inte att mäklaren kommer att klaga på dem. :)

Madde sa...

WOW!!!

Jenni sa...

Jättefina bilder på ett jättefint hus! :)

Unknown sa...

OH wow! Vilket hus! Hade kunnat flytta in NU! Om det låg i Swiiiden!

Fönstret i entren är fantastiskt!

Kram & lycka till! u.

Peace in mind sa...

Fab fab fab. Och föredömligt cleant på grejer. Sånt har vi gjort några gånger....Kram!

Anonym sa...

I WISH !!!!
What I meant Anna.
Packa er fina "pool"
Eftersom jag är bilingual så blir det lite HICKELTY PICKELTY.
Mixar Engelska och Svenska.

Better flow in English though :-)

xx

No blog so ANONYM

Anonym sa...

I WISH !!!!
What I meant Anna.
Packa er fina "pool"
Eftersom jag är bilingual så blir det lite HICKELTY PICKELTY.
Mixar Engelska och Svenska.

Better flow in English though :-)

xx

No blog so ANONYM

bettankax sa...

Fina bilder på fantastiskt fint hus. Hade inte gjort ont att bo där..:)

Anonym sa...

Snygga bilder! Och snyggt hus!

Rebecca sa...

Å så fint! Jag älskar den gröna väggen med det underbara "klädträdet"?

Susanne sa...

Det där lär väl inte vara så svårsålt?? Verkligen ursnyggt!! Läckert med luftigheten. Har ni hittat nåt hus i Sverige än??? Och förresten... coola och proffsiga bilder!! Lycka till=)

Annika sa...

Vilket vackert hus ni har haft dessa år.
Ser så trevligt ut!
HOPPAS att ni får det sålt fort nu.
Mulna huggies från staden ett snäpp söderut!!

Christina sa...

Anna, less IS more!! Jättefint!!

Lycka till!

Anonym sa...

Jag köper det direkt!!!!

Lotta sa...

Oj, det var inte meningen att vara anonym. Som sagt, ett sånt hus skulle jag vilja köpa på studs!

Västmanländskan sa...

Så städat och fint;)
Det säljer ni på ett kick!

anna of sweden sa...

gabriella
Tack! Funderade på det när jag höll på - att det borde vara ett kariärsalternativ i det här landet där många mäklarfoton är väldigt fula.


desiree
Marknaden är nog hyfsat okej här, även om priserna gått ner sedan vi köpte. ;(


mimmi
Thanks.


elisabet
Tack. Det ska jag hälsa Herr Make. Det är hans hantverk.


åsa
Ja, fy fasiken vad välstädat. Mer välstädat än någonsin tidigare under våra tre år här ...


jenny
Risken är att det är för skandinaviskt ... Men vi får hoppas att någon gillar den stilen. Men kan de ju alltid sätta in sina tunga möbler och få fram den rätta amerikanska känslan. :)


lena
Ja, riktigt många spekulanter vill vi ha!


sara
Tack!


helena
Tack, tack!


lindalotta
Tack!


erica
Tack, snälla!


karin
:)


ulrika
Jag ska skicka dem idag. Är lite nervös ...


madde
:)

jenni
Tack, snälla!


lilla.u
Och jag önskar att vi kunde ta med det till Swiden.


peace in mind
Tack! Önskar att det var lika cleant alltid.


anonym
Aha ... I see. :) Ja, jag önskar att vi kunde packa med oss jacuzzin. Den är härlig att ha.


bettankax
Det är ett fantastiskt hus. Önskar att vi kunde ta det med oss.


brysselkakan
Tack!


rebecca
Tack! Väggen målade vi när vi flyttade in, hoppas att det går hem hos eventuella spekulanter. :) Trädet har Herr Make gjort.


nattsyrran
Vi letar för fullt i Sverige. Inte helt lätt på distans.


annika
Mulet här också. Och jag som skulle fotografera de sista rummen idag. Det hade varit bättre med sol.


christina
Tack. Hoppas att amerikanerna inser det. ;)


anonyma lotta :)
Vi tycker verkligen om huset. Tänk om vi kunde ta med det i flyttcontainern.


västmanländskan
Det har aldrig tidigare varit så välstädat ... :)

Taina sa...

Hej och hå SÅ FINT!!! Kan inte vara svårsålt.

Kramelikram

Gabriella sa...

Absolut! Hemnet är ju fantastiskt att surfa runt på för inspiration men här är ju oftast bilderna sorgligt dåliga på mäklarsidorna. Tror det blir ett bra försprång för ert hus med så fina bilder :)

Annika sa...

Jättefina bilder! Och välstädat (men det har det alltid varit när jag varit där)! Spännande med försäljning här och köp i Sverige!

Monet sa...

Instämmer med vad alla säger. Väldigt fint. Och väldigt skandinaviskt. Så säger många om vårt hus också här i Provence där inte många har vita väggar och ljusa möbler.

Hoppas den trista amerikanska bostadsmarknaden inte påverkar er för mycket? Min mans syster har ett hus på västkusten som faktiskt är osålt efter 3 år och hon är inte ensam om att ha det så. Men ert ser ju fint ut och ligger förstås bra till?

Ulrika sa...

Det ska säkert gå bra att sälja ert fina hus. Det är ju som en 'blank canvas' till amerikanarna.
Vi har sålt två väldigt skandinaviskt inredda hus här i tradionella och heltäckningsmatteälskande England och det har faktiskt inte varit svårt alls att hitta köpare. Lycka till!

Jag skulle gärna köpa ert hus! :)

SAM sa...

Se ju valdigt Svenskt och modernt ut for att vara Amerikanskt! Det gar sakert att salja.

Cari sa...

Hur fungerar husförsäljningen i USA? Är det som i Sverige öppen visning på söndagen för alla spekulanter och så budgivning? Eller? Hur gör man?
Lycka till!
Och snyggt hus ni har. Och snygga foton.

Elisabeth sa...

Fotona ser verkligen proffsiga ut!

Anonym sa...

Vilket hus! Och vilka jätte bra kort! Ni far det säkert salt snart!
Lycka till!
Lisa

Katarina sa...

Hade jag haft råd och det varit inom pendlingsavstånd från jobbet hade jag slagit till direkt. :-)

Hur är det i USA - säljer man tomt eller med inredning?

anna of sweden sa...

taina
Men tycker amerikanarna att det är fint? Det är frågan ...

Kramelikram!


gabriella
Jag håller med. Hemnet är en inspirationskälla. Det är inte de amerikanska sidorna.


annika
Det är då vi har välstädat. När vi säljer huset och när jag har bokklubbsträffen hos mig! :)


monet
Marknaden är lyckligtvis stabilare här. Men det är tufft här också.


ulrika
Jag hoppas att de ser det så. Som en bland canvas med oändliga möjligheter!


sam
Vi får hålla tummarna att det går att sälja trots att det är så skandinaviskt inrett.


cari
Ja, öppna visningar, men så ska man även vara tillgänglig för visningar när som helst i princip. Lite jobbigt. Men det får vi ta.

För några år sedan var det mycket budgivning här. Nu verkar det som om alla prutar - och att man nästan förväntar sig att få ner priset. Marknaden är sådan.


elisabeth
Tack. Så glad jag blir!


lisa
Tack, snälla!


katarina
Det är lite olika, men jag tycker att de flesta verkar sälja med inredning.

Rebecca sa...

Har han verkligen gjort "klädträdet själv? Himmel vad duktig han är!Vill också ha! :)

Kerstin sa...

Så fint ni har det och vilka fina bilder. Nog måste mäklaren gilla detta. :)

Charlie sa ... sa...

Superfint! Det här säljer ni och framför allt om läget är bra. Location location säger ju alla mäklare hela tiden.

Håller tummarna, Anna!

anna of sweden sa...

rebecca
Jag ska kanske börja ta beställningar. Ja, nu var det i och för sig jag som behöver jobb och inte Herr Make. Men äsch, man ska inte vara så knusslig. ;)


kerstin
Mäklaren okejade bilderna. Så skönt.


lotta
Tack för tumhållning. På onsdag läggs huset ut på marknaden!

Spader Madame sa...

Ser så fint ut! Håller tummarna för en bra försäljning!

gunnar i vaplan sa...

Skitsnygga bilder på ett snyggt hus.
Välkommen hem till Sverige..!

Miss Marie sa...

Vilket vackert hus ni har! :)

Jenny sa...

Så fina bilder på ett jätte fint hus! :)

ullrika sa...

Vilket fantastiskt hus! Och det syns genast att det har en svensk touch, små detaljer som är svåra att sätta fingret på men som ändå pekar på Sverige direkt!

Chris sa...

Håller med alla föregående talare:Kanonfint! O jag tror att (eftersom jag snokar på en massa inredningsbloggar)den skandinaviska stilen är väldigt inne just nu bland inredningsmedvetna amerikanare, så lycka till!

anna of sweden sa...

spader madam
Tack. All tumhållning uppskattas!


gunnar
Tack snälla!


marie
Tack. Vi tycker jättemycket om det. Skulle gärna tagit med det hem till Sverige.


jenny
Tack. Vad kul att höra!


ullisen
Hoppas att amerikanarna (eller i varje fall någon liten amerikan) ser tjusningen med det skandinaviska.


chris
Åh, jag hoppas att du har rätt!