torsdag, februari 17, 2011

oväntat hos gynekologen

Jag nämner hemmafrububblan för
min gynekolog.

Säger att det blir lite ensamt ibland.

- But I know a Swedish couple!

Säger hon glatt.

Och så tar hon upp sin mobiltelefon.

Ringer någon vän.

Som också känner det svenska paret.

- Do you have Anki's phone number?

Hör jag henne säga.

- I have a very nice lady here that I
would like Anki to meet.

Lady? Jag?

Och så får jag en varm kram.

Innan jag förvånad beger mig hemåt.

Med en receptlapp i min hand.

En receptlapp med ett telefonnummer.

23 kommentarer:

Elisabet. sa...

,-)

Det var omtänksamt, vill jag lova!

Unknown sa...

Fy sjutton så underbart! Spontant och väldigt hjälpsamt =). Tänk om alla man mötte visade samma omtänksamhet! Kram

Karins fotoblogg sa...

Wow! har du ringt?

Du får uppdatera oss!

kram!

bettankax sa...

Gulligt av henne. Lite som en blind-date. Kul!!

Fru G sa...

Det är så man får nya vänner! Vad kul!

Tina sa...

Vad roligt!!! :-D

anna of sweden sa...

elisabet
Verkligen.


maria
Ja, det är så det ska vara. Vänlighet och omtänksamhet.


karin
Lovar att uppdatera.


bettankax
Undrar just om hon gör likadant med sina singelpatienter och sina singelvänner! :)


fru g
:)


tina
Och oväntat!

Saltistjejen sa...

Underbart! Något sådant skulle aldrig hända i Sverige tror jag. Det känns väldigt amerikanskt.
Har du ringt????? :-)
Kram!!

SAM sa...

Sa trevligt. Jag traffade en trevlig Svenska for 3 ar sedan pa ett liknande satt har i KY. Tyvarr har hon flyttat tillbaka till Sverige, men vi ar fortfarande mycket bra vanner.

Anonym sa...

Så kul! Hoppas ni kan ses, tänk vad ni kan skratta åt att ni möttes tack vare en gynekolog!
Lady! Njut av det! Här är man Madam, oxå lite uppiggande!

Desiree sa...

Det var en rolig receptlapp. Hoppas att Anki kan vara precis det du behöver. Ha ha du får ringa upp och säga att din doktor och ordinerat henne på recept.
Kram!

Tezzie sa...

ha! någon nytta har de. Gynekologerna ;)

Kul att träffa nån från hemlandet då man är expat!

Loppan flyttar västerut... sa...

Hihi, vad rara dom är här borta, supergulligt ju!
// Åsa ( som har fått en spinningkompis på samma sätt)

Kersti sa...

Härligt. Undrar just om det är hon eller om man är lite mer spontan så over there.

mammaxtre sa...

Vad rart av doktorn. Har du ringt?

Camilla sa...

Vilket bra recept!

Har du ringt henne?

Kram

anna of sweden sa...

saltistjejen
Trodde knappt sådant kunde hända här heller ... Nej, jag har inte ringt. Inte än.


sam
Härligt att er vänskap består trots avståndet.


brysselkakan
Haha. Ja, det var man i Portugal också. Madame.


desiree
Hon skulle bara veta. Att hon är receptbelagd.


tezzie
Ja, allt som är svenskt är bra när man är utomlands. :)


åsa
Nästa gång jag går till läkaren får jag kanske också en sportkompis. :)


kersti
Det undrar jag också. Jag blev i varje fall väldigt förvånad! :)


mammaxtre
Nä. Inte än.


camilla
Inte än. Lite läskigt ju.

Anna sa...

hoppas att det är en medicin som funkar :)

karina sa...

ja tänk om alla fick lika trevligt bemötande!!
(tyvärr så finns inte detta bemötande i kommunen bjuv...usch jag e så arg att jag kokar)

Du ringer vä upp kvinnan?? du får berätta hur det går =)

kram from swiden
Karina

Ulrika sa...

Va bra och va snällt. Nu måste du ringa Anna! Tror inte att det är speciellt amerikanskt, bara hjälpsamhet mot en ex-pat som vill lära känna lite trevliga människor. Roligt!

Annika sa...

DET var gulligt. Sånt där har jag hört om förr också...
Omtänksamt.
Törs du ringa? GO FOR IT!! Fast jag hade varit j-gt feg också. Hon borde ha gett e.mailen istället.
HUGGIES!!!

Emmama sa...

Ring ring ring! :) Vilket sätt att träffa en ny bekant på... Lycka till!

Kram!

Anonym sa...

Det är ju underbart!
=o)
Sitter hemma själv hela dagarna, så jag vet hur du känner det.
Hoppas du finner en ny vän i Anki!