tisdag, februari 08, 2011

lär-känna-bloggerskan-lista

En grå och trist dag.

Utan någon vidare blogginspiration.

Så jag lånar en lista från Annika och KalasLotta.

Here we go:

✻ ✻ ✻

* Hur gammal är du om fem år?
48.

* Vem var den sista du träffade?
Söta K och Unge Herr H. När jag promenerade med
dem till skolbussen i morse.

* Hur lång är du?
1.69. Fast det var innan jag började med sträckbänken.
Nu är jag nog 1,73. Minst.

* Vilken var den senaste filmen du såg?

* Vem ringde du senast?
Mamma och pappa i Swiden.

* Hur löd ditt senaste SMS och till vem?
"Glöm inte att kolla upp deklarationshjälpen. Puss! :*"
Till Herr Make.

* Vad är dagens planer?
Lite av varje.

* Föredrar du att ringa eller skicka SMS?
SMS. Har aldrig gillat att ringa.

* Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Gifta. Lyckligt dessutom.

* När såg du senast din mamma?
Den 28 december. På flygplatsen i Philadelphia.
Schnyft.

* Vilken ögonfärg har du?
Blå.

* När vaknade du idag?
5:50. Piiip.

* Har du någon gång hittat en katt?
Nej.

* Vilken är din favoritplats?
Sommarhuset i Blekinge.

* Vilken plats föredrar du minst?
Läkarmottagningar av alla de slag. Bilköer är inte
heller så kul. Eller flygplan.

* Var tror du att du befinner dig om tio år?
I Italien kanske?

* Vad skrämde dig som barn?
Fulla människor, clowner och magsjuka.

* Vem fick dig att skratta senast?
Herr Make tror jag bestämt. Han är rätt kul, min
Herr Make.

* Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nejdå. Fast jag har inga kvar. Televinken var en
favorit.

* Har du stationär eller bärbar dator?
Både och.

* Sover du med eller utan kläder på dig?
Nästan utan.

* Hur många kuddar har du i sängen?
Två.

* Hur många landskap har du bott i?
Tre. Skåne, Småland och Östergötland. Ja, och så
Blekinge om somrarna.

* Har du någon gång spytt på fyllan?
Näpp. Absolut inte.

* Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota.

* Är du social?
Lite lagom.

* Vilken är din favoritglass?
Svensk kulglass. Päron och romrussin. Mmmm.

* Tycker du om kaffe?
Nej. Fast jag önskar att jag gjorde.

* Vad dricker du till frukost?
Oftast inget.

* Sover du på någon särskild sida?
Till höger om Herr Make.

* Kan du spela poker?
Vad hette det?

* Tycker du om att mysa?
Haha. Vilket ord. Men, ja. Det gör jag väl.

* Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej.

* Vill du ha barn?
Jag är nöjd med de tre fina jag har.

* Kan du några andra språk än svenska?
Swinglish.

* Har du någonsin åkt ambulans?
Nej. Tack och lov.

* Föredrar du havet eller pool?
Havet. Men vår pool i Portugal var härlig att ha.

* Vad spenderar du helst pengar på?
Resor. Mitt fotograferande. Och barnen.

* Har du någonsin testat att röka?
Japp. Lite dumt.

* Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Havregrynsgröten till frukost.

* Vem är den roligaste människan du känner?
Oj, vad svårt. Det känns som om jag är omgiven av
människor [läs: Herr Make och barn] med härlig humor.

* Välj ett ärr på din kropp.
Näe.

* Var togs din profilbild för din blogg?
I arbetsrummet. Där brukar vara så fint eftermiddagsljus.

* Kan du byta olja på bilen?
Det ska jag väl klara. Bara det finns en instruktionsfilm
på YouTube.

* Vilken var den senaste boken du läste?
Nattåg till Lissabon av Pascal Mercier.

* Läser du dagstidningen?
Bara på nätet.

* Prenumererar du på någon tidning?
Flera. Det är ju nästan gratis att prenumerera på tidningar
i Amerikat.

* När var du i kyrkan senast?
2007. Engelska kyrkan i Cascais i Portugal. Barnen gick
Lucia med Svenska Skolan och Unge Herr Teen läste
Julevangeliet. Ett fint minne.

✻ ✻ ✻

Någon annan som vill göra listan?
Säg till så kommer jag och läser.

22 kommentarer:

Desiree sa...

Kul lista. Det är alltid roligt att få lära känna bloggvännerna lite mer. Det är lite lustigt men det verkar som om vi bloggmänniskor gillar att kommunicera i skriftform framför att tala i telefon. Jag skickar också hellre sms än att ringa. Som barn var jag också rädd för magsjuka och är det fortfarande. Ha en bra dag.
Kram!

Unknown sa...

Ska försöka göra den ikväll.

Livet på Citronodlingen sa...

men alla dom där tio åren måste väl inte nödvändigtvis passera innan du kommer hit till Italien visst? Du kan komma hit typ i övermorgon och vara kvar här om 10 år minus 2 dagar. Visst? ;o)

Elisabet. sa...

Tack som berättade! Liite sa det ändå om dig ,-)

Unknown sa...

Åh så trevlig läsning.
Nu vet jag lite till om dig!

kram
/ u.

Tina sa...

Det förvånar mig att du ser dig själv i Italien om tio år. Jag har uppfattat det som att du kommer att flytta tillbaka till Sverige så snart du kan?

*malin* sa...

Går ju inte att motstå sådana listor... Jag har gjort! :-)

OhioGirl sa...

Just found your blog and trying to follow with the help of Google translate! I'm the opposite to you - an American just moved to Stockholm!

anna of sweden sa...

desiree
Jag gillar att läsa andras listor så jag tyckte det var kul att göra en själv.



dosiss
Kul! Då kikar jag in.


helena
Ingen dum idé alls. :)


elisabet
Lite lagom mycket?


lilla u
Listor är kul! :)


tina
Jaså, nej jag har ingen superlängtan till Sverige. Det är mer det att jag längtar ur hemmafrububblan ibland. Men det blir nog en sväng till Sverige någon gång i framtiden. Innan Italien. :)


malin
Kul! Jag kommer över!


ohiogirl
Welcome! I hope Google translate does a good job. But how about your Swedish? ;)

hallinbloggar sa...

Vad kul att få veta lite mer om dig!

Annika sa...

SÅ kul att läsa.
Inser att vi är lika, i mkt!!
I väldigt mkt.
Så roligt att läsa denna lista, Anna.
Hoppas vi kan ses IRL en vacker dag.
Huggies!!

mammigranten sa...

Postad och klar

OhioGirl sa...

It's going very slowly!! I keep thinking I'm saying the right thing but people just look at me weirdly so either I'm not saying it all right or Swedish people don't understand their own language... I think that's it ;-)

anna of sweden sa...

hallin
:)


annika
Jag hoppas också att vi får till en träff? New York i vår?


mammigranten
Jag kommer och kikar. Hej förresten. Det var längesedan!


ohiogirl
I'm sure it's the people! And the Americans are just the same. I say "popcorn" but thew don't understand until I say "papcorn". Weird! ;)

Myggan sa...

Den tar jag.
Tack för en trevlig blogg :)

Annika sa...

Vi får se om jag tar mig till NYC ivår. Kanake kommer du till DC då körsbärsträden blommar??
På ngt sätt ska vi ses iaf...

Lia sa...

Hihi, jag gjorde nyss samma lista! Lite kul ändå med någon mer än jag, som inte tycker om KAFFE! jag trodde det var obligatoriskt om man är svensk och över 17 typ. =)
Kram

Anna sa...

Jag kör listan!!

Kram

anna of sweden sa...

myggan
Vad kul! Då kommer jag och läser! Och tack för den fina komplimangen!


annika
Körsbärsträden vill jag gärna se!


lia
Haha. Men man kan också se det som att vi är himlans ungdomliga som inte dricker kaffe. Eller ..?


anna
Kul! Jag kommer över och läser!

Lia sa...

Haha, så svarar jag alltid: "nej tack, jag har inte blivit så vuxen än, att jag har lärt mig att dricka kaffe =)"

Therese sa...

Åh vilken rolig lista, denna måste jag göra!

anna of sweden sa...

lia
:)


therese
Ja, gör det. Så kommer jag och läser.