måndag, februari 21, 2011

hembakat i amerikat

Goda. Men gigantiska.

19 kommentarer:

Klara sa...

Mums! :P

Liza sa...

Mums, nu vart jag sugen! Vart brödet lite luftigt? Dela gärna med dig ifall det var ett bra recept. Semlorna jag gjorde sist vart lite för torra tycker jag.

Christina sa...

Mmmmm ser goda ut!! Men måste fråga... använde du färsk jäst eller torrjäst? Svensk eller amerikansk? Jag är inte riktigt kompis med jästen här! Det verkar ju du vara! De ser urläckra ut!

Kram

a piece of happiness sa...

Semmel tårta!!!!

Elisabet. sa...

Jag trodde först att semlor var på gång även i Amerika, men nu förstår jag ,-))

Desiree sa...

Den ser ju jättegod ut! Förmodligen mycket godare än semlorna du kan köpa i Sverige. Njuuuuut!

Guldkorn by Elin sa...

Oh jeez, det där såg ju helt otroligt gott ut!

Karin H sa...

Så klart att den ska vara gigantisk; du bor ju i Uvesa.

Ser verkligen smarrigt ut.

Leina sa...

Åhhh!!! Hade nästan glömt dem... Detta pga av att bagerierna börjar sälja dem 25 dec... ? Semlorna har blivit..... Urvattnade... Måste baka... =D

Livet på Citronodlingen sa...

ser väldigt mums ut. Varför är du förvånad, allt är ju stort i Amerikat ;o)

Anonym sa...

Åhhh, tänk om jag fick smaka!

Emmama sa...

MEN gigantiska? OCH TREVLIGT NOG OCKSÅ gigantiska menar du väl? :)

Kram!

Annika sa...

OMG!! JU större desto BÄTTRE!!
Anna, så GOTT!!
Jag vet att jag ska få semlor på torsdag!! Slurp smask!!
Huggies!!

Miss Marie sa...

Mmmmmm!!!!

ÅSA sa...

Ser väldigt smarrig ut! Är bullen hembakt? Har inte hunnit med någon fastlagsbulle än...får bli innan det är försent!

Kan inte fatta att ni har så varmt hos er...här är det 10 minus, vilken skillnad!

Stor kram! Syster stressad...

Stef sa...

Jättefina och ser supersmarriga ut! :) Enjoy!

anna of sweden sa...

mums
:)


liza
Det är ett vanligt vetebrödsrecept. Jag använde färsk jäst.


christina
Jag brukar baka med svensk torrjäst. Den amerikanska torrjästen har jag fortfarande inte förstått mig på. Men den här gången använde jag amerikansk färskjäst. Det blev bra.


a piece of happiness
Haha. Precis vad vi kallade dem igår.


elisabet
:)


desiree
De var riktigt goda, men jag gillar de svenska köpesemlorna ännu bättre. ;)



elin
Det var det också! ;)


karin
Ja, så klart. Tänkte inte på det ...


leina
Lite trist att de säljs hela året så att det inte blir något speciellt.


helena
Ja, till och med det hembakade är stort ... :) Mysko.


brysselkakan
Vi får uppfinna cybersmakning!


emma
Självklart var det det jag menade! ;)


annika
Åh, något att se fram emot! :)


marie
:)


åsa
Japp. Hembakat.

Nu är det vinter här igen. Vi hade bara några dagars försmak på våren.


stef
I did! :)

Mimmi sa...

Oj! Det där ser ju verkligen gott ut! :o)

Cari sa...

I år är "Fettisdagen" den 8 mars - påsken är så sen i år så allt blir sent.
Men då hinner man ju äta desto fler semlor när det är långt till påsk :)