lördag, januari 01, 2011

nyår i amerikat

Förra nyåret firades i Miami Beach.

Det var storbystade damer i kortkort.

Halvnakna manliga dansare.

Vattenpipor.

Transvestiter.

Dyra bilar.

Och fyrverkerier så till den milda grad.

Det här nyåret firades hemma i suburben.

Med bio på eftermiddagen.


Sällskapsspel.

God middag som Herr Make lagade.

Och när klockan slog tolv.

Då satt hela familjen i jacuzzin.

Med bubbel i glasen.

Under en stjärnklar himmel.

Och önskade varandra gott nytt år.

Så många raketer såg vi däremot inte.

De där amerikanarna verkar inte lika
skjutglada som vi svenskar.

I varje fall inte till nyår.

8 kommentarer:

Katarina sa...

Låter som en fantastisk nyårsafton.

Och vilken middag sedan. Huvudrätten fick det att vattnas i munnen på mig och efterrätten var underbart retro. Party like it's 1979. ;-)

Jag hade en amerikan på besök nyåret 1998 och han var mäkta imponerad av alla fyrverkerier och sa just det att de sparade allt sånt till 4/7 i USA.

anna of sweden sa...

katarina
Ja, det är rätt. De sparar sig nog till den 4 juli ... Jag har aldrig varit här då, men det skulle vara kul att uppleva.

Gabriella sa...

Det är nog lite också för att det är förbjudet med privata fyrverkerier i många delstater/counties tror jag? Har för mig att jag hörde någon säga det i PA... Det var inga raketer här i Boston heller, förutom stans officiella fyrverkerier :)

God fortsättning förresten!

Livet på Citronodlingen sa...

Låter väldigt mysigt :o)

ÅSA sa...

Åh så härligt det lät!!! Tror bestämt att vi får satsa på en sådan där jacuzzin i framtiden :) God fortsättning...imorgon är det jobb igen, pust! Kram

Cari sa...

Låter som ett mysigt nyårsfirande. Konstigt att amerikanerna inte firar nyår så mycket - eller att de inte firar med fyrverkeri.
Fyrverkerier är häftigt.
God fortsättning på nya året!
Hälsningar från ett råkallt, -5 grader, Sollentuna.

anna of sweden sa...

gabriella
Helt okej för mig som inte gillar fyrverkerier!

God Fortsättning till dig också!


helena
Vädligt.


åsa
God Fortsättning. Och God Jobbvecka!


cari
Brrrr. Gillar mina tio grader bättre. :)

Annika sa...

Låter skönt.
Nej, fyrverkerier till nyår är inte stort här. Tyvärr.
Men till 4 juli, då!! ;-) Jösses! Tyvärr är jag ju nästan aldrig här den 4 juli.
HUGGIES again!!!