onsdag, december 08, 2010

dag 22 - det här upprör mig

Det är inte mycket som gör mig upprörd.

Om ni frågar mig.

Fast barnen är av en annan åsikt.

Himla dumt att fråga dem.

- Du blir ju visst upprörd, säger de.

- Blir jag väl inte.

- Jo, mamma. Du blir upprörd över dåliga
lärare.

- Men den där historieläraren är ju faktiskt
opedagogisk.

- Och så blev du upprörd över min förra fot-
bollscoach.

- Ja, men han var ju så himla oorgansierad.

- Och folk som kör dåligt.

- Men det kan ju faktiskt vara farligt.

- Och när folk inte är hjälpsamma i affärer.

- Men det ju dålig service.

- Och så blir du upprörd när vi måste räkna
kalorier till health.

Health. Som i hälsa. Som i ett ämne i skolan.

- Så klart jag blir. Tänk om någon elev får
ätstörningar för att läraren tvingar er att
räkna kalorier.

Här blir jag upprörd på riktigt!

- Och så blir du upprörd ...

- Ja, ja. Nu räcker det.

20 kommentarer:

Elisabet. sa...

,-)

Det är nog så det är.

Och jag blir väldigt upprörd när datorn krånglar, kom jag på nu.

a piece of happiness sa...

Jag blev irriterad och upprörd över en lärare idag senast. Det blir man ju när man tycker att de gör konstiga saker ;)

Christina sa...

Ha ha ha! Jag måste hålla med! Men ibland bara måste man bli lite upprörd! Eller kanske.... mycket.... Opedagogiska lärare och tränare, finns det något värre?? Jag bara undrar!
Hi hi hi!
Kram

mammaxtre sa...

Du skriver underbart underhållande Anna. Upprörd över saker att bli upprörd över :-)

Livet på Citronodlingen sa...

äsch, det är stoooor skillnad på vad barnen upplever som upprört och vad vuxna upplever som upprört ;o)

Peace in mind sa...

Räkna kalorier ÄR farligt. På riktigt. En av mina största sorger i livet har handlat om just det. Så att bli arg på det är ren självbevarelsedrift. Kram.

Steve sa...

Fråga barnen. Ett bra sätt att lära känna sig själv.

Steve sa...

Fråga barnen. Ett bra sätt att lära känna sig själv.

Style by M.O.M. sa...

Barn är ärliga. Alltid. Det går liksom inte att lura dem. Bra försök ändå :)

/Karin

Ina sa...

Underbaart!

Unknown sa...

hahaha ... kul.

Petra sa...

Hahahaha....
Too funny!(som man säger här down under)

Mrs Clapper sa...

Hahaha! Härligt! :D

Annika sa...

Räknar de kalorier i health class? För att hålla koll? Eller för att lära sig vad en kalori och KJ är?
Om det är för vikten och ett visst kalorintag per dag är det nog inte rätt att sätta griller i HS-ungars skallar. Den pressen har de nog ändå utan att skolan ska lägga sig i.
Jag blir också upprörd över tusen och en saker.
KALLA med soliga HUGGIES!!

anna of sweden sa...

elisabet
Lite vardagsupprördhet! :)


a piece of happiness
Precis. Annars vore det ju konstigt!


christina
:)


mammaxtre
Haha. Ja, jag gör mitt bästa. :)


helena
Precis.


peace in mind
Ja, det är förfärligt. Och jättefarligt.


steve
Ja, det ligger verkligen något i det.


karin
Det blev en ganska rolig diskussion!


ina
:)


lilla.u
Japp. Där blev jag lite påmind.


petra
Åh, Australien? Har du ingen blogg? Och välkommen hit förresten. Tror inte att vi "setts" förut.


mrs clapper
Det var längesedan. Ska kika in och se hur det är med dig!


annika
De räknar för att lära sig hur mycket man ska äta på en dag. Totalt livsfarligt, tycker jag.

Kalla huggies tillbaka!

Anonym sa...

Att räkna kalorier i skolan hade jag oxå blivit upprörd över... FY!

Petra sa...

Ja, Australien. Och nej, ingen blogg. Men tre barn liksom du och jag har tjuvläst ett bra tag. Kanske att jag vågar mig på att kommentera mera:-)

anna of sweden sa...

brysselkakan
Ja, det är hemskt!


petra
Ja, gör det! Det är mycket roligare att blogga då! :)

Hur länge har du bott i Australien? Permanent? Jag var i Australien efter gymnastiet och trivdes jättebra. Det är ett trevligt land.

Petra sa...

Har bara varit här i ca 2 år. Vi är båda svenskar.Trivs kalasbra! Stort plus är vädret och att folk är så trevliga. Minus att allting är tok-dyrt!!

anna of sweden sa...

petra
Dyrt och lite långt från Sverige. Kommer ihåg att jag också tyckte folk var så himla trevliga och att livsstilen var avslappnad.

Har ni flyttat dit permanent eller tillfälligt? Var i Australien bor ni?

Många frågor ... :)