söndag, december 05, 2010

dag 19 - detta ångrar jag

Jag försöker leva efter devisen att inte ångra.

Det är ju inte lönt.

Men om jag skulle ångra något.

Och det ska jag ju enligt Listan.

Då skulle det vara att jag opererade mina
knän.

Jag borde tagit reda på mer innan.
En second opinion you know.

Och att jag inte lyssnade på min bildlärare
i gymnasiet.

Han tyckte att jag skulle söka in till Konst-
fack.

Men jag bara skrattade ["inte kan väl jag"]
och tågade ut ur klassrummet.

Så dumt.

Jag kunde ju stannat och diskuterat det
med honom i varje fall.

8 kommentarer:

livet just nu sa...

Jag lyssnade heller aldrig på min bildlärare. Och han lyssnade bara på prasslet från sin mustasch som han hela tiden satt och drog fingrarna över.

Hej, hittade dig hos Peace! :-)

Kersti sa...

Ja du, inte är det bra att ångra men visst finns där en del som man kanske skulle gjort annorlunda om det vore idag. Andra adventshälsning från ett snöigt Enskede.

mammaxtre sa...

Nog finns det saker man ångrar alltid. Men det sägs att det aldrig är för sent. Det gäller väl att i somliga fall finna andra ingångar bara. Vi är ju trots allt 40 + :-)

Anonym sa...

Ja, du kunde ju pratat med honom, men det går ju inte gräma sig över det!

anna of sweden sa...

livet just nu
Hej! Och välkommen hit!

Åh, en sådan där mustasch-petar-lärare hade jag också. :S


kersti
Advensthälsning tillbaka från ett helt snöfritt Philadelphia.


mammaxtre
Tror att det är de där ingångarna jag håller på med nu. Med mitt fotograferande och grafiska formgivande. ;)


brysselkakan
Nej, att gräma sig är aldrig lönt. Och det gör jag inte heller. Men jag var ju "tvungen" att ångra enligt Listan. :)

Livet på Citronodlingen sa...

Det är lätt att vara efterklok vännen. Men det är väl inte försent att börja lyssna på bildläraren nu?

ÅSA sa...

Som jag säger till patienterna...inte lönt att ångra sig...vi lär ju oss av våra misstag inte sant :) Kram

anna of sweden sa...

helena
Jo, lite sent är det nog. Men man kan ju göra annat för att få utlopp för sin kreativitet. Ta foton till exempel! :)


åsa
Japp. Du har rätt. Det är därför jag försöker att aldrig ångra. Och det är därför det är så himla viktigt att alltid följa sitt eget hjärta när man ska fatta beslut.