tisdag, november 16, 2010

listan

Nu har jag sett den både här och där.

Hos Sara till exempel. Och hos Elisabet.
Hos LindaLotta. Och hos Brysselkakan.

Listan.

Den som känns lite annorlunda mot
andra blogglistor.

Den som är smart.

Intressant.

Och aningen självutlämnande.

Jag har bestämt mig för att hänga
på.

Nu när jag fått en massa ny blogg-energi.

Ett inlägg per dag.

Under trettio dagar.

Är det någon annan som vill vara
med?

Säg till i så fall.

Så kommer jag och läser.

The Lista:
Dag 01 - Presentera mig själv
Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 - Mina föräldrar
Dag 04 - Det här åt jag i dag
Dag 05 - Vad är kärlek?
Dag 06 - Min dag
Dag 07 - Min bästa vän
Dag 08 - Ett ögonblick
Dag 09 - Min tro
Dag 10 - Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 - Mina syskon
Dag 12 - I min handväska
Dag 13 - Den här veckan
Dag 14 - Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 - Mina drömmar
Dag 16 - Min första kyss
Dag 17 - Mitt favoritminne
Dag 18 - Min favoritfödelsedag
Dag 19 - Detta ångrar jag
Dag 20 - Den här månaden
Dag 21 - Ett annat ögonblick
Dag 22 - Det här upprör mig
Dag 23 - Det här får mig att må bättre
Dag 24 - Det här får mig att gråta
Dag 25 - En första
Dag 26 - Mina rädslor
Dag 27 - Min favoritplats
Dag 28 - Det här saknar jag
Dag 29 - Mina ambitioner
Dag 30 - Ett sista ögonblick

21 kommentarer:

Annika sa...

Jag har sett den hos Brysselkakan och tycker den är kul. Kanske hänger jag på. Ska tänka på saken! Vissa punkter är lite för privata, men sånt kan man ju alltid slingra till lite som man vill...
HUGGIES!!!

Elisabet. sa...

Kul, Anna ,-)

Jag kommer att följa dig längs vägen och läsa.

Hälsa till magonts-madamen.

Saltistjejen sa...

Wow! Spännade!

kalaslotta sa...

JA vilken skoj lista, håller med...den är annorlunda..och bra.

Jag är med!

När börjar vi?

Idag?

Style by M.O.M. sa...

Som en småbarnsförälder vågar jag nog inte lova upp mig på ett inlägg om dagen, det kan bära eller brista och det gör ju så ont när det brister :)

Men det blir spännande att följa din lista.

Kanske kanske kanske följer jag med lite senare. Vi åker dessutom till Malmö och är borta nästa vecka och då blir både bloggandet och läsandet av bloggar lite lidande.

Ha en trevlig tisdag!

/Karin

Anonym sa...

Åh, vad kul! Gissa om jag ska läsa massor om dig!

j.k sa...

Jag blir sugen på att hänga på men som sagt, den är lite utlämnande. Jag ska ta mig en funderare!

Elisabeth sa...

Jag har funderat på den listan, men den känns på något sätt så självutlämnande (även om det blir vad man gör det till, såklart). Det ska bli roligt att läsa dina inlägg från listan i alla fall!

Linda sa...

Hurra! Det ser jag fram emot!

Ulrika sa...

Det ska bli spännande Anna!

Peace in mind sa...

Jag har avverkat några dagar nu. En utmaning som kan bli hur utmanande som helst. Fast att följa slaviskt måste man ju inte heller...

Gör den till vad du själv vill, och tack för att du gav mig lite ny energi att fortsätta bloggandet!

Anna sa...

Åå, det verkar kul, ska verkligen försöka jag oxå ;-)

anna of sweden sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
anna of sweden sa...

annika
Hoppas du hänger på!


elisabet
Det ska jag göra. Hon är tillbaka i skolan idag. Här får man ju magont över att inte kunna gå till skolan. För då missar man så mycket och så blir det ännu stressigare än förut.


saltistjejen
Jag gillar den här listan. Den ger en utmaning.


kalaslotta
Kul! Är du redo imorgon?


karin
Hälsa Malmö!


brysselkakan
:)


j.k
Den blir inte mer utlämnande än vad vi gör den till. Det är nog lite det som jag tycker är tjusningen. Att vara ärlig - men ändå behålla sin integritet. Säg till om du hänger på!


elisabeth
Tror att det är därför jag gillar den. Ser det som en umaning att skriva - men ändå behålla min integritet. Jag har svårt att hitta din bloggadress. Kan du inte skicka över den?


lindalotta
Precis som jag ser fram emot att läsa fortsättningen på din! :)


ulrika
Det tycker jag också ..! :)


peace in mind
Nä, vi gör den till vad vi själva vill!

Åh, lyckades jag också ge lite energi? Härligt!


anna
Ja - gör det!

Anette sa...

Oj nu måste jag fixa en officiell blogg ;) Jag har en, men den är mitt "pyshål", där jag lättar på trycket... Ska kanske erkänna att jag faktiskt läst din underbara blogg ända sedan ni bodde i Portugal ;) Mvh Anette

Västmanländskan sa...

Kul. Lite sugen. När ska man börja?

Fourmum sa...

Såja, nu är jag på ;)

Åretruntparadiset sa...

Jag är på. Har funderat på det ett tag. Jag behöver skrivdriv och ser den som ett sätt att hitta detta. Något att tänka kring. Börjar vilken dag som helst... :-)

Unknown sa...

jag testar också.
börjar idag.
sen får vi se om det blir pancakes av det ..

Fourmum sa...

Jag är med! Är det idag vi börjar?

anna of sweden sa...

anette
Åh, vad roligt att höra. Att du hängt med så länge.

Japp. Nu måste du blogga officiellt! :)


västmanländskan
När man vill. Och är redo.


bloggmamman
Härligt! Då kör vi igång idag!


åretsruntparadiset
Kul! Jag ser fram emot att läsa!


lilla.u
Ja, pannkakor kan det bli här också. Men det är ju lite charmigt det också. :)