tisdag, november 23, 2010

jag lyssnar förundrat

Oj, vad mycket intressant jag får
höra hos sjukgymnasten.

Om kvinnan till exempel.

Som lägger halva sin lön på en skils-
mässoadvokat.

Medan ex-mannen lägger ut snajsiga bilder
på sig och unga blondiner på Facebook.

Om skoltjejen.

Som blir utskälld av sina föräldrar
om hon får annat än A på proven.

Ett vanligt fenomen i Amerikat, enligt
bloggbarnen.

Eller om den 80-årige krutgubben.

Som berättar om när han jobbade
inom "broadcast".

Och provade att röka på för första
gången.

Röka på. Som i att röka sådant som
är starkare än tobak.

Om hur han satte sig i bilen och
skulle köra hem.

Men istället körde varv efter varv
runt kvarteret.

- Never drive under the influence,
säger han till mig.

Och ger mig en av sina krutgubbe-
blinkningar.

- I promise, svarar jag.

Och tänker.

Att det det skulle aldrig någonsin
falla mig in.

10 kommentarer:

Fourmum sa...

Oj så spännande det verkar vara hos din sjukgymnast ;) Hos min senaste sjukgymnast var det bara ett tomt och trist väntrum med gamla och trasiga tidningar ...

Steve sa...

Strange people , over there.

Katarina sa...

Ja, ja, ja. Men hur många var det som varit tvungen att göra akrobatiska övningar i den där fladdriga lilla rocken? ;-)

Intressant vilka personliga fakta de delar med sig av. Antingen är du en mästarinna på att få folk att öppna sig eller så är amerikanerna lite mer extroverta än den genomsnittlige svensken. Eller lite av båda kanske.

Elisabet. sa...

Tänk, vad du får vara med om Anna!

Anonym sa...

Låter som en härlig krutgubbe!

Det där med betygen finns även här på sonens skola, elever som är livrädda när betygen kommer... väldigt märkligt i min värld.

mammaxtre sa...

Jag förstår att det fanns en hel del att lyssna på :-)

Anna sa...

herre, du kanske ska skriva en liten bok om alla spännande människor du träffar - lyllo dig!

anna of sweden sa...

fourmum
Här tränar alla tillsammans i ett stort rum. Det kan vara upp till tio personer åt gången. Så det är bara att spetsa öronen och lyssna. ;)


steve
Very strange. Precis som jag tänker om svenskarna när jag tittar på Ullared! :D


katarina
Usch, nu påminde du mig om det där piiinsamma igen.

Vissa delar med sig. Andra tjuvlyssnar jag bara på. ;)

Men jag är nog ganska duktig på att få folk att berätta om både det ena och det andra. Har lockat till mig många märkliga människor under åren.


elisabet
Ja, visst är det roligt. Det är precis sådant här jag gillar med att få bo utomlands. Alla människor jag träffar som jag aldrig skulle träffat i Swiden.


brysselkakan
Det är väldigt vanligt med olika typ av bestraffningar också om man har dåliga betyg.


mammaxtre
Japp. Det gäller att ha stora öron. ;)


anna
Antar att du också träffar en massa spännande människor i ditt jobb?

Annika sa...

Amrisarna är helt klart mer öppna än den vanliga svennen.
Ja, betygspressen är enorm. Håller helt med.
Att röka på ja...snart blir dte kanske lagligt.
Härlig gubbe hursomehelst...
Huggies!!

anna of sweden sa...

annika
Fast jag tycker nog att svenskarna är lika bra på att prata måste jag säga. I sådana här sammanhang i varje fall.

Huggies!