tisdag, november 23, 2010

dag 06 - min dag

Min dag började klockan tio i sex.

Och slutade klockan halv elva.

Däremellan hann jag packa lunch-
påsar.

Promenera med Russin.

Gå på sjukgymnastik.

Fixa ett par julklappar.

Handla mat.

Tvätta en maskin tvätt.

Tömma diskmaskinen.

Titta på ett avsnitt Ensam mamma
söker.

Ordna mellanmål till barnen.

Tvätta ytterligare ett par maskiner
tvätt.

Ta ett bad i jacuzzin.

Laga måndagsmiddag.

Tömma diskmaskinen.

Läsa lite bloggar.

Titta på Ung & Bortskämd.

Borsta tänderna.

Pussa hela lilla familjen godnatt.

En helt vanligt dag alltså.

En helt vanlig dag i den icke-
glamorösa housewifens liv.

13 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

När man gör sånt där så känns det som att man itne gjort nåt vettigt alls när kvällen kommer, skriver man ner det så där så ser man ju att man gjort massor :o)

Elisabet. sa...

Ja, men det låter väl som en helt ljuvlig dag! Vilken oändlig lycka och förmån att få vara hemma med barnen! Jo, det tycker jag.

Inte kände jag mig särskilt "förverkligad" som kvinna av att sitta bakom kassan på Ica, men det man kan sakna är ju kontakten med andra människor.

Å andra sidan .., inget behöver vara för evigt.

Huvudsaken är att du trivs med din tillvaro och att den fungerar för er familj.

Anonym sa...

Du det låter just som en helt normal dag! Fast det är rätt skönt med dessa "normala" dagar!

Peace in mind sa...

En dag, som börjar liiiite för tidigt enligt min tidsuppfattning. Fö tycker jag att Russin är ett sött hundnamn...

Fourmum sa...

Förutom badet i jacuzzin så lät det nästan som min dag... Jag vill också kunna ta ett bad i jacuzzin ;)

Annika sa...

Låter som min dag, ungefär. det är glammigt här i amerikatt, minsann!!
Måste tipsa dig om Våra vänners liv på svtplay!! BÄST just nu!!
Njuter av den serien!!!
Normala dagar gillar jag också.
Huggies!!!

anna of sweden sa...

helena
Precis vad jag tänkte. Att jag gör ju faktiskt en hel del! :)


elisabet
Jag trivs bra och är oerhört glad över att ha fått privilegiet att vara hemma med barnen. Men att vara housewife kan vara lite ensamt ibland. Kanske särskilt när man bor i ett annat land.


brysselkakan
En helt normal dag i förskingringen.


peace in mind
Lite för tidigt för mig också. Egentligen. Men man vänjer ju sig.


fourmum
Ja, det är att rekommendera. Särskilt ett utomhusbad som vi har. Det är något visst med att ligga i det varma vattnet och titta på månen.


annika
Tack för tipset! Det måste jag kika på.

Unknown sa...

skiljer sig inte så mycket från en svenska hemmafrus liv heller ...


{fast jag träffade inte på nå´n äldre krutfarbror som röker på ;-)}

Katarina sa...

Det fascinerar mig att du bara verkar titta på svenska tv-program. Ska inte äkta amerikanska hemmafruar titta på daytime soaps hela tiden? ;-)

Jag tycker du är beundransvärt disciplinerad som gör så mycket nyttigheter. Jag skulle nog mest hänga på Starbucks, läsa bloggar och böcker. Och titta på daytime soaps förstås.

Cecilia/svengland sa...

Så glamoröst är ungefär mitt housewife liv också! :-)

Lotta sa...

Ja, oj så många kvalitetsprogram man måste följa nu...på min lista finns, förutom de du nämnde, Bonde söker fru, Svenska Hollywoodfruar, Ladies på Östermalm och säkert några till. Lägg därtill alla Champions League matcher jag måste se...TUR att jag är särbo :-)

anna of sweden sa...

lilla.u
Nä, det är ju en bonus med det amerikanska hemmafrulivet. De rökande krutgubbarna. :)


katarina
Jag ser nästan ingenting på amerikansk TV. Gillar inte all reklam - och har svårt att passa TV-tider.

Vet inte om jag är så himla disciplinerad. Men rutiner är viktigt. Annars kan man bli lite knäpp och bara flyta runt. Tror jag.


cecilia
Ja, jag kan tänka det. De där hemmafruarna de visar på TV är ju falsk varudeklaration faktiskt.


lotta
Jag följer samma kvalitetsprogram som du. Förutom Champions League då. ;)

Mamma J sa...

Åh, om du ändå tittar på svensk TV - så måste jag ju få tipsa om "Våra vänners liv" på SVTPlay.

Jag längtar till måndagarna nuförtiden :-).