onsdag, november 17, 2010

dag 01 - presentera mig själv

Född i Malmö.

Uppvuxen i idylliskt villaområde
utanför Malmö.

Med mamma, pappa och lillasyster.
Ett tag även med kaninen Kanina.

Duktig i skolan.

Pluggade marknadsföring i Växjö.

Gifte mig med Herr Make.

Blev mamma när jag var 27 år.

När jag var 29 år.

Och när jag var 29 år.

Tre barn under 22 månader. Och jag älskade det.
Från första stund. Förutom de sömnlösa nätterna.
Dem älskade jag inte.

Har haft nio olika adresser.

Bästa hittills är den gamla våningen Bergsgatan
i Malmö. Och villan vid havet i Portugal.

Hemmafru i USA.

Just nu alltså. För tillfället. Hemmafru är inte mitt
naturliga tillstånd.

Älskar att fotografera.

Att skriva.

Och att läsa.

Älskar min familj.

Och att vara i Blekinge.

Att vara tillsammans med familjen i Blekinge.
Med en kamera och en bok. Då mår jag bäst.

Har lite för tunn hud för mitt eget
bästa.

Bildligt talat.

Krisar lite över min kropp som faller
sönder.

Onda knän och rygg i en never ending story.

Och att jag inte vet vad jag ska bli
när jag blir stor.

21 kommentarer:

Annika sa...

OCH det där fick du till med bravur!
Blir alltmer sugen på listan.
jag med.
Så roligt att lära känns bloggerskan bakom orden ännu mer. Listpr fyller minsann sin funktion!
Blekinge...därifrån kommer min pappa, från Kuggeboda. Visst är det ett vackert landskap!
Jag, precis som du, har också lite för tunn hud för mitt eget bästa.
Stora, bamsiga och blååsiga huggies!!

Saltistjejen sa...

Å vilken fin presentation!!!
:-)

Elisabet. sa...

Var du glad att du får vara hemmafru så länge .., vilken ofattbar lycka!

Tycker jag.

anna of sweden sa...

annika
Ja, det är därför jag gillar listor. För att man lär känna varandra lite bättre. Klart att du ska vara med. Man är bara så privat man vill.


saltistjejen
:)


elisabet
Jag är otroligt glad över att ha haft möjligheten att vara hemma med barnen under de här åren. Men nu när de börjar bli större (och själva är iväg halva dagarna) så skulle jag tycka att det var trevligt med ett jobb att gå till. Med stimulerande arbetsuppgifter så klart. Och trevliga kollegor. :) Fast det behöver inte vara ett heltidsjobb. Halvtid skulle räcka alldeles lagom. Så att jag hinner njuta av ledigheten också. ;)

Västmanländskan sa...

Det här var ju kul! Jag har också skrivit mitt första inlägg.

Anna sa...

Bra skrivet, tack så väldans för att du delar med dig =)

anna of sweden sa...

västmanländskan
Jag kommer och kikar!


anna
:)

Style by M.O.M. sa...

Kul läsning.

Som vanligt.

:)

//Karin

Linda sa...

Jag vet ju varför jag tycker om dig :)
Du är ju bara så härlig!

Anonym sa...

Åhh! Nu vet jag mer om dig! I Växjö har jag bott och i Blekinge hade vi stuga (Hällevik).

Elisabeth sa...

Villa vid havet i Portugal låter alldeles underbart! Nåväl, jag kan tänka mig att det blir kyligt inne ett tag på vintern, en på det stora hela måste det varit alldeles, alldeles underbart.

(Jag försökte maila dig, men det kom bara ett felmeddelande tillbaka.)

Malin sa...

Det var en trevlig lista! Kul att få veta lite mer om bloggarna bakom bloggarna man läser!

Marianne sa...

Vilken fin presentation du fick ihop! Och roligt att lära känna dig bättre.

TRIST med ryggen och knäna!

Jag får se, är lite sugen på att göra listan jag också. Tycker bara att jag knappt hinner tänka på bloggen just nu. Måste komma in i de nya rutinerna.

KRAM!

Fourmum sa...

Bra skrivet som alltid :) Passerade Blekinge i somras och stannade faktiskt vid Karlskrona och badade :) Har precis skrivit mitt bidrag till dag nr 1. Lite svårare än jag trodde, men det blir ju vad man gör det till. Jag ahr bestämt mig föra tt skriva mina inlägg innan jag läser andras för att inte färgas av det jag läser ;)

Anonym sa...

Gulle dig! :-)

Anna sa...

shit pommes - tre på 22 månader:
r e s p e c t!
kul & bra presentation!!

anna of sweden sa...

karin
Snällt sagt. Som vanligt. :)


lindalotta
Åh, vad snällt sagt!


brysselkakan
Då har vi kanske träffats någongång. :)


elisabeth
Du har rätt. Vintrarna kunde vara väldigt kalla och fuktiga. Mer inomhus än utomhus faktiskt.

Nu ska det nog fungera att mejla igen.


malin
Ja, det är det jag gillar med listorna. Att man får lära känna bloggerskorna lite bättre.


marianne
Förstår att du har fullt upp. Men det skulle vara väldigt roligt att få läsa din lista!


bloggmamman
Visst är det en klurig lista. Det är nog därför jag gillar den. Man måste tänka till.


carina
:)


anna
Härligt Anna. Tänk om någon sagt det till mig då när det begav sig. Vad glad jag hade blivit. :D

Unknown sa...

Kul att läsa! Som vanligt skriver du så himla bra.

Och jag som tycker två på 22 månader är tillräckligt...

Keeps me busy:)

Style by M.O.M. sa...

Det känns som om Hällevik är världens metropol, jag känner/vet så många som har sommarhus där så att det nästan är pinsamt ju.

Har inte varit där själv ännu, men får väl boka in ett besök så jag vet vad det är alla pratar om :)

anna of sweden sa...

lele
Kept me busy as well! :)


karin
Du har missat något!

Ulrika sa...

Va roligt att få läsa lite mer om dig. Vilken supermamma du är! Inatt när hundvalpen väckte mig och jag inte kunde somna om låg jag och räknade ut hur många ställen jag själv har bott på...:)