tisdag, april 20, 2010

oväntat kul på radiosporten

Unge Herr Teen lyssnade på Radiosporten igår.

Allsvensk match mellan Mjällby och Häcken.

Heja Mjällby!

Och jag.

Jag som alltid tyckt att Radiosporten är tråkig.

Jag fick nu bevis för motsatsen.

En hickande kommentator till exempel.

Det är ju lite skojsigt.

Eller en kommentator som får telefonsamtal
mitt i sändning.

Från kollegan i stolen bredvid.
Som råkade trycka på snabbuppringningsknappen.
Åh, dear.

Det är ju också lite skojsigt.

En kommentator som säger fel på spelarnas
namn.

Inte så skojsigt kanske.

Men dråpligt.

Och en kommentator som har dålig koll på
hur mycket tid som är kvar av matchen.

Eftersom "det inte är så lätt att se klockan
härifrån."

Ja, det är ju också lite skojsigt.

Heja Mjällby förresten.

Sa jag det?

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Haha! Jadu det var kanske inte radiosporten utan radiokomedin du lyssnade till????
En sketch med David Batra eller Björn Gustafsson? ;-)

anna of sweden sa...

saltistjejen
Det skulle man verkligen kunna tro.