lördag, februari 20, 2010

elektroniskt, effektivt och opersonligt

Söta K ska gå på Birthday Party.

Värdinnan har bjudit in via Evite.

Evite som i elektroniskt inbjudningskort.

Man tackar ja via Evite.

Eller nej för den delen.

Man kan skriva några trevliga rader
till värdinnan via Evite.

"Thank you so much. I would love to come."

Man kan se vilka andra som är inbjudna.

Om de tackat ja.

Eller nej.

Om de skrivit något till värdinnan.

"Thank you so much. I would love to come."

Man kan få vägbeskrivning till kalaset via
Evite.

Ja, man kan göra allting på Evite.

Utom att gå på själva festen då.

Men det kommer säkert det också.

I framtiden.

10 kommentarer:

mammigranten sa...

Jag gillar Evite, mest för att man ser vilka andra som kommer.
Vi använder på moms club och det är smidigt. Kommer ett Evite per vecka ca. Och nu även till en del kalas.
Men om jag kommer använda det själv, nja tveksamt...

Kram

Katarina sa...

Jo... fast när det gäller tonårsfester minskar det ju iallafall risken för plundrat barskåp, sönderslagna lampor och nedspydda golv. ;-)

Men jag håller med. Livet tenderar att bli mer och mer opersonligt, samhället kallar och hårdare.

Och snön bara fortsätter att falla. Här alltså.

Det blir moment 22 ju: för snöigt och kallt för att ge sig ut och vårshoppa och alltså fortsätter det att vara kallt och snöigt.

Undrar om det fungerar med vårshopping över internet?

Marianne sa...

Aldrig hört talas om! Måste jag genast googla upp och titta på. Men jag tror inte jag kommer att använda det.

Kram!

Anna sa...

Anna can du inte shoppa lite mera, solen har ju lyst för fullt i 3 dagar nu :). Hade jag haft pengar hade jag shoppat med haha..

Helly på vift sa...

På ett sätt en kul ide eftersom man kan se vilka som kommer, men jag föredrar nog en "vanlig" inbjudan via post...

ÅSA sa...

...snart går vi väl på fest via datorn oxå....Vad är det för fest???

anna of sweden sa...

mammigranten
För mig var det alldeles nytt.


katarina
Nätshopping funkar alldeles säkert. Du måste i varje fall prova. De där snygga skorna. Läge att klicka hem nu, :)


marianne
Jag hade heller aldrig hört talas om det innan. Men det är klart - det känns ju som att det ligger i tiden.


anna
Idag köpte jag två t-shirts på H&M. Jag gör mitt bästa.


helly
Ja, jag är gammaldags nog att föredra lite personliga. Men visst är det kul att kunna ha koll på de andra bjudna. ;)


åsa
Trettonårskalas.

Katarina sa...

När jag hade bestämt mig för att trots allt klicka hem skorna fanns de inte längre i min storlek.

Oh nej. Det är alltså mitt fel att våren inte kommer till Sverige? :-o

anna of sweden sa...

katarina
Å, nå!

Jenny sa...

Jag älskar evite! Men inte för barnkalas eller ja, speciella kalas, överhuvudtaget då. Men för typ BBQ-fester, kvartersfester och regelbundet återkommande, av typen bokklubb, tjejträff etc så är det perfekt! Kram!