tisdag, januari 05, 2010

gästspel utanför bubblan

Idag lämnade jag min hemma-
frububbla några timmar.

Jag var på en träff med SWEAs
småbarnsgrupp.

Inte för att jag har några små barn.
Men jag blev medbjuden ändå.

Så himla trevligt.

Jag tror att jag saknar svensk-
umgänge mer än jag förstår.

Umgänge överhuvudtaget för
den delen.

Nu är jag tillbaka i min lilla
bubbla igen.

Och det är helt okej det också.

Men en sak är säker.

Den dagen jag börjar jobba igen.

Då kommer jag att vara helt till
mig på kafferasterna.

8 kommentarer:

Katarina sa...

Kafferasterna är det bästa med att jobba. Speciellt om man har en bra kaffemaskin som gör cappuccino och caffe latte.

Fast du kanske helst ville ha trevliga arbetskamrater att prata med? ;-)

Anonym sa...

Du fick nog vara med för att du ÄR ett småbarn kanske?

mammigranten sa...

Jag har funderat på att gå med där, men inte kommit någonvart i funderingarna...
Kram

anna of sweden sa...

Katarina
Ja, kaffet bryr jag mig inte om. Men jag ska prata, prata, prata ... :)


Carina
Aha, det var DÄRFÖR jag fick komma ...


mammigranten
Tycker att du ska gå med. Det verkade jättetrevligt.

Milla sa...

Ja, det kan bli lite långsamt att alltid prata med sig själv *skratt*. Jag är också home alone så då blir det lite törst efter det sociala ljudet efter ett slag.
Kram Milla & kul att du hälsade på hos mig. Vet en tjej(16) här hemma som gärna skulle ha kollat i de där skyltfönstrena!!!!

anna of sweden sa...

Milla
Man blir lite ensam i bubblan. Tur att vi har våra bloggar. :)

m family goes västerut sa...

Jag osm bara har ett halvår kvar i bubblan har lite ågren för att komma ut ur den, bubblan. Den känns så trygg just nu.
Kram!

anna of sweden sa...

Linda
Ja, det förstår jag verkligen. Och det är ju alltid som ljuvligast när det snart ska upphöra.