måndag, december 07, 2009

samtal mellan läkare och [en viss] patient

- Do you take your glucosamine tablets?

-Ähum ... no.

-But why?

- They are so big. I can't swallow them.

-We can inject glucosamine directly in the
knees instead.

- Oh, no. That's not necessary. I'll take the
tablets. Maybe they aren't that big after all.

⁃⁃⁃

Så nu tar patienten i fråga sina piller.

Stora som hus är de.

Nåja. Som små stugor i varje fall.

Men what the heck.

Som vi säger här i Amerikat.

Kan de hjälpa knäna att bli bättre så får
man väl give it a try.

Som vi också säger här i Amerikat.

11 kommentarer:

Miss Marie sa...

Oj. Ja, jag skulle nog också försöka svälja husen istället för att få sprutor i knäna... hualigen....

gissan sa...

Du kan ju knapra på dem lite i taget... ;)
Eller mosa dem och gömma dem under osten på en macka så har du glömt bort det och tuggar så gott på mackan... XD
Kram Gissan

Annika sa...

Usch, stora tabletter är inte kul. Får du dela dem? Så att du tar en bit i taget?
Lycka till, Anna. Sugigt så in i norden med dina knän!
Kram!

Camilla Alvén sa...

Hahaha, då var de inte så stora trots allt!
Hoppas att du blir bättre i knäna nu när du äter dina piller
Kram

Unknown sa...

Hmmm, det är nog bäst att du tar dom där tabletterna.

Hoppas att knäna blir bättre snart!

Trebarnmamman sa...

Anna .... du det är viktigt att ta sin meducin ... ..

gulcosamin gav vi till vår gamla hund för att mjuka upp hennes knän .. så jag kan inte annat än skratta för de tabletterna VAR stora ..

lycka till och KRYA på dig

anna of sweden sa...

Marie
Ja, nu sväljer jag för glatta livet ska jag säga.


Gissan
Försökte knapra men de är gjorda av skaldjur och smakar riktigt illa ... Men lite småkrossade under osten på mackan skulle kanske vara lite småfestligt. Skaldjursmacka en vanlig måndag liksom. :)


Annika
Nu har jag hittat en gelévariant som ska "slinka ner" lite lättare.


Camilla
Nej allt är ju relativt. :D


Lele
Ja nu är jag så duktig så. Plågar i mig de där jättetabletterna tre gånger per dag.


trebarnsmamman
Japp. Det är jag och hundarna som knaprar glukosamin. ;)

Anna of Dallas sa...

Jag hade hellre tagit sprutorna än piller

anna of sweden sa...

Anna
Hade du? Nej fy för! Hellre piller än en spruta rakt in i knät. Aj, aj, aj ...

Anonym sa...

Det sägs att det är lättare att svälja tabletter om man halsar vattnet till ur en flaska. Man formar ju munnen annorlunda då och då lär den ska slinka ner lättare. Give it a try! ellem

anna of sweden sa...

Ellem
Åh, vilket bra tips. Det ska jag prova!