måndag, december 28, 2009

på plats

Fem timmar i Miami Beach och vi har redan
hunnit se havet.

Vi har hunnit njuta av den berömda stranden
och vi har hunnit strosa på Ocean Drive.

Vi har ätit pizza på uteservering och vi har
förundrat oss över dansande transvestiter.

Vi har sett polisutryckningar och överdrivet
skönhetsopererade kvinnor.

Vi har sett skyltdockor med gigantiska bröst
och känt lukten av cigaretter.

Och då pratar vi inte om tobak.
Utan om betydligt tyngre saker.

Vi har sett Hummrar och Maseratis och Rolls-
Royces och Ferraris.

Vi har sett gamla, skruttiga män vänslandes
med unga, vackra [och såklart långbenta] kvinnor.

Vi har sett uteliggare och tiggare.

Vi har sett souvenirförsäljare och ormtjusare.

Jag tror baske mej att vi sett allt man kan se.

Och vi har hela fyra dagar kvar av semestern.

Oh, dear.

Manlig strippa och dansande transvestit. Hej och hå.

14 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vad roligt att få följa med till Florida via cyberrymden,

Unknown sa...

Jag har kört vilse i Miami och sovit en natt pâ en sandstrand. Det var tider det!

Eva sa...

Wow! Lyllo dig säger jag bara!

Gabriella sa...

Hoppas ni har/får det riktigt bra!!

Själv ser jag ju eh, framemot den arktiska kylan som är på väg in över västra Sverige ;)

Katarina sa...

Jag visste att jag skulle få se läckra bilder från Miami! Tack, tack - nu låtsas jag att jag också är där. :-)

PS Jag vill också veta vad det var i Tiffanyasken. Inte för att jag visste att det var en Tiffanyask...

Elisabet. sa...

Äldsta dottern med familj och goda vänner ska besöka Florida i slutet av sommaren och längtar förfärligt.

Jag känner mig så dum .. jag är mer som bond-vische-typen och skyskrapor och glitter är som ingenting för mig.

Men oerhört fina bilder har du tagit.

Som alltid.

Camilla sa...

Åh himmel, vilken bild med strippan o transan! Hahaha..
Koppla nu av ett alla intryck och njut lite av sol och bad.

Ha det gott.
Kram

Svensk chekchouka sa...

WOOOW VAD HÄFTIGT!!! JAG VILL OCKSA TILL MIAMI!!!

Melting Pot sa...

Oj, låter nästan som Indien..........tills jag såg bilderna.
/Lena

Victoria sa...

Haha! Då vet du hur vi har det här i Florida, vareviga dag! Precis som på CSI Miami... ;o) Ha en fortsatt trevlig semester!

Mimmi sa...

Låter härligt! :o)

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Men Anna, det GÅR bara inte att växla från jultomte och kyla ena dagen och till sandstrand och bikini nästa. Det FATTAR du väl! Inte i december!!!
;-)
God fortsättning på det goda livet.

Unknown sa...

Hej hej,

Snubblade in på din blogg för första gången nu ikväll. Personlig och fin blogg! Trevlig vistelse i Miami

Må så gott och god fortsättning
Mvh Camilla, En mammas dagbok

ÅSA sa...

...oj vilka upplevelser!!! Ser fram emot fortsatta rapporter! Hälsa alla! kram på er från söstra din!