torsdag, december 31, 2009

onsdag i miami beach

Imorse väcktes vi oväntat tidigt.

Klockan 03:18 närmare bestämt.

Av att hotellets brandlarm satte
igång.

Jäklar vad det tjöt.

Och jäklar vad rädda vi blev.

Sedan satte det igång klockan 04:00 igen.
Då blev vi precis lika rädda ...

Resten av dagen kände vi oss lite
småsega.

Men hyrde bil som planerat.

Och begav oss till alligatorerna i
Everglades.

Ett måste när man är i Florida.

I Everglades tittade vi på alligatorer och lyssnade på svenska turister. Vet inte vilket vi uppskattade mest.
Dubbla budskap.
Med propellerbåt svävade vi fram över Everglades.
Everglades. Otroligt vackert.

På vägen tillbaka till hotellet körde vi till Key Biscayne. Ett paradis där lyxvillorna ligger sida vid sida.

9 kommentarer:

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Vilken spännande dag ni haft! :)
Önskar er ett Gott Nytt År 2010!
Kram,
Xini Björnmamman

Livet på Citronodlingen sa...

Jaha, men om det var krokodilen som började då?? ;o)

Nu är snart alla barnen, förlåt, tonåringarna längre än dig!

Melting Pot sa...

Vilken härlig semester ni har. Fantastiska bilder!

Önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR från Indien!
Kram Lena

Kerstin sa...

Vilka fantastiskt fina bilder. Och ja, jag håller med om att det var dubbla budskap när det gäller krokodilerna. Ser inte alls kul ut.
Jag önskar dig och din familj ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!

Katarina sa...

Vi pratade om brandlarm på middagen hemma hos mamma och pappa. Farbror Jan har nämligen varit brandman. Han sa just det att ett problem är att folk inte reagerar på allvar på brandlarm i offentliga miljöer. Skönt att det inte brann på riktigt hos er iallafall.

Jag åkte aldrig till Everglades när jag var i Florida - jag är alldeles för rädd för alligatorer för att vilja finnas i deras hemmiljö.

Fantastiska bilder - som vanligt!

Allis sa...

GOTT NYTT ÅR!
Jätte fina bilder från Everglades, jag var där 1988 och nu fick jag akut längtan tillbaka till Florida!
Kram

Caroline sa...

Gott Nytt Ar Anna! Manga kramar fran ett kallt Falkenberg!!

mammaxtre sa...

En semester utöver det vanlig verkar det som att ni har. Jösses vad coolt!

ÅSA sa...

Hu, satt ni i en sådan "båt"??? Läskigt men du är ju inte lika rädd som lillasöstra din :)

Super fin bild på dej och barnen...saknar er ännu mer när jag ser er! Madde med familj kommer imorgon men jag kan försöka ringa på söndag! kram