söndag, december 06, 2009

å nå!

Meteorologerna hade rätt.

Så klart.
Julstämningen är fixad.

12 kommentarer:

Amy sa...

Wow, vad mysigt att det är alldeles vitt! Här inne i stan blev det inte riktigt lika mycket, mer som klassisk Göteborgsk slask...

mammaxtre sa...

Men vad härligt med snö!

Är hemma i Sverige är det grönt så grönt. Det är även varmt för årstiden, trist nog.

Ha en toppenbra söndag.

Katarina sa...

Wow! Det är jättefint. Här är det fortfarande grått-grått-grått.

Lotta sa...

Jag tycker det ser jättemysigt ut och önskar det kunde falla lite snö över Skåneland. Faktiskt är vintern det jag saknar mest från de Västmanländska skogarna (nåväl, inte så mycket skog i Västerås, men det lät bra) och jag vänjer mig aldrig vid den råkalla kylan här nere. Jag skulle också så gärna vilja snöra på mig skridskorna och åka en tur, men det går inte för sig när det är flera plusgrader :-(

Saltistjejen sa...

Wow! Vad mysigt det ser ut!! Julkänsla!

karina sa...

Vackert med "snå" =) med brrr vad kallt!

Kram fr sweden... som bara e kallt, grått o fuktigt

//K

Helén sa...

Hittade din sida och känner lite nostalgi :-). Vi bodde utomlands i Montreal i 3 1/2 år, flyttade hem till Sverige 2001. Vintrarna där var helt underbara, massor av snö. Upptäckte att min gamla hemsida finns kvar på nätet från den tiden. http://hem.passagen.se/sjolund-jonsson/

Anna of Dallas sa...

Wow, min son vill åka och hälsa på er.

anna of sweden sa...

Amy
Får se hur länge det ligger kvar. Men det blev en även en söndag med snölek till barnens glädje.


mammaxtre
Var i Swiden bor du?


Katarina
Inte minsta lilla snöflinga i sikte? :(


Lotta
Jag kan tänka att man saknar snön när man är van. Jag har aldrig vant mig. Skyller min snöaversion på det.


Saltistjejen
Ja, det är lustigt. Jag hade inte antydan till julkänsla förrän de första flingorna singlade ner. Men då kom den.


karina
Kanske lite bättre med snö och hög och klar luft än grått och rått.


Helén
Hej! Vad kul att du hittat hit. Varmt välkommen. Är så nyfiken - hur var det att återvända till Sverige efter åren utomlands?


Anna
Han är välkommen! :)




Lotta

Elisabet. sa...

Snö. ...., det ser ut som det en gång SÅG ut hemma i Västerbotten när det lackade mot jul.

Här, i landet Halland, är det grönt och jag hörde småfåglarna kvittra när jag hämtade tidningen nu på morgonen.

Emmama sa...

Ååååh vad avis jag blir! Jag vill också ha snö. Kan ta er om ni blir trött på den, ok? :)

Annika sa...

Visst var det otroligt så det vräkte ner!
har väl aldrig sett på maken, stora lappvantar som föll som sjok...
HAHA!!
Underbart tyckte jag, men jag vet att du inte håller med :-)