torsdag, december 17, 2009

morgonpromenad i mitt kvarter

23 kommentarer:

Anna of Dallas sa...

Bilden med det bruna trästaketet blev min favorit.

Linda sa...

Vilka vackra bilder!
Åh färgerna...

Emmama sa...

Otroligt vackra hus! Och vad mycket fint julpynt också! :) Tack för titten!

Saltistjejen sa...

Vad fint du gjort om bloggen!!!
Och vilken härlig morgonrunda. Haha, vi flög över Philly igår. Maffigt att se alla ljusen uppigfrån. Till häger om oss Atlantic city till vänster Philly. E var eld o lågor. Tror hon trodde allt var en enda stor julgran eller så....?! Glitter och ljus.... ;-)
Hotellet vi bodde på hette Loews och låg på Miami Beach (vilket jag tror var en del av South Beach...?
Det var iallafall jädrans lyxigt!! :-)
Rekommenderas om man vill ha det där lilla extra.
Kram!

Taina sa...

Jättefint område ni bor på! Var är snön??? Du får fixa lite konstsnö till jul :)

Kramelikram

Victoria sa...

Det var en fin promenad, tack för att vi fick följa med!

Katarina sa...

Så fint det ser ut!

Här är det snökaos och då överdriver jag inte. Bilade från möte på Arlanda till kontoret och sitter nu här och våndas och väntar på att julfesten ska börja och tänker att jag borde åkt hem...

gissan sa...

Fasen va fräckt...!
Är det ert hus det översta eller?
O sooolen...är det där den är... ;)
(fast idag hade vi lite sol o de har lovat imorrn o lördag åxå..)
Men dina bilder gör att jag blir ääännu mer sugen på o bara dra utomlands o jobba...
Jag såg inga gympaskor i kablarna... ;) Bra det...

Härliga bilder som jag tackar för.
Ska kolla ännu mer nu.. :P
Ha en skön dag over there...
Kram Gissan

Marianne sa...

Så fint du bor!

Kram!

Elisabet. sa...

Men åååå, det ser ut så där som i amerikanska filmer där kvinnan har en svår sjukdom och så firar dom jul tillsammans i fina huset och en stor gran finns utanför.

T.om. brandposten var med på bilden.

Härliga bilder!

mammaxtre sa...

Det var inget dåligt kvarter må jag säga. Fina bilder. Roligt att få en bild av omgivningen som är din. Sköt om dig.

Susanne sa...

Åh, får verkligen flashback-känslor från när jag var hos min barndomskamrat i Amber, PA. Nu bodde hon i lite "fattigare" kvarter men runt ikring så såg det verkligen ut precis så där!!!
Vackert och spännande.
Kram

Anonym sa...

Men ååååh, ni har ju trottoarer!! Snacka om lyx!! Jag är verkligen verkligen avundsjuk!

Kram, God Jul och Gott Nytt År!

Christina, Lewisberry, PA

Matildas fikarum sa...

Så välstädat och prydligt det ser ut överallt!

anna of sweden sa...

Anna
Den gillar jag också.


Linda Lotta
Visst är det härliga färger. Ljuset här är alldeles fantastiskt. Så som ljuset är på våren i Sverige.


Emma
Tack själv. Alltid trevligt med lite sällskap.


Saltis
Tack för tipset. Jag var inne och kikade på deras hemsida. Men det fanns inga rum för fem personer. I så fall får vi beställa två rum och det blir lite väl dyrt ...


Taina
Jag tycker det är helt okej med snöfri jul. :) Fast så var det det där med barnen. De vill ju så gärna ha snö. Så okej då. Ett litet snöfall på eftermiddagen den 23 kan jag väl tänka mig.


Victoria
Tack för att du hängde med. Kul med sällskap. Det blir lite ensamt annars.


Katarina
Det blir kanske till att övernatta på julfesten. Åh, vilket kul inlägg du kan skriva imorgon då. ;)


Gissan
Japp. Vårt hus högst upp.

Nix. Inte minsta lilla gympadojja. Och här finns verkligen tillräckligt med ledningar att hänga dem i.
Om man skulle vilja det alltså.


Marianne
ja, här är fint. Men det trista är att man måste hålla sig inom området och grannområdet. Utanför de gränserna finns inga trottoarer så då promenerar man med risk för sitt liv.


Elisabet
Stackars den sjuka kvinnan. Hoppas att det är en Hollywoodproduktion så att hon tillfrisknar i slutet av filmen.


mammaxtre
Kul att du tycker det!


Nattsyrran
Ja, det kan jag tänka mig. Det ser likadant ut överallt. När var du här?


Christina
Usch, ja. Någongång har jag försökt ta mig utanför området för att vidga mina vyer lite. Men där finns inga trottoarer och är förenat med livsfara.

God ju till dig också. Stannar ni här eller blir det Sverige?

alegni sa...

wow, vilket ställe ni bor på! det ser så välvårdat ut där.
jojo, det finns prinsessor, och så finns det prinsessor (tänker på inlägget här ovanför) ;)
ha en mysig fredag!

"nettan" sa...

Hej Anna!
En hälsning från din underbara systers jobbar kompis.
Vilket härligt område ni bor i.

GOD JUL och GOTT NYTT År på er!

Tina sa...

Nice!!!

anna of sweden sa...

alegni
Ha en härlig fredag - och en härlig helg - du också!


Nettan
Hej! Vad kul att en av Åsas vänner hittat hit. Varmt välkommen och tack för din hälsning. En riktigt god jul till dig också!

anna of sweden sa...

Tina
Yeah!

decoinspo sa...

Harligt och vilka ytor!!
Jag mailar dig i helgen!
Kram

anna of sweden sa...

Jessica
Ser jag fram emot! :)

julia sa...

vart är det du bor?
ser typiskt amerikanskt ut och åh så vackert! :)