torsdag, december 03, 2009

lite knä-rädd

Idag har jag tid hos farbror knädoktor.

Sex månader och tolv sjukgymnastik-
besök efter operationen.

Knäna är bättre.

Men inte bra.

Och när sjukgymnasten säger att hon
inte kan göra mer.

Att det inte är riktigt normalt med så
ömma knän.

Att jag nog bör gå tillbaka till ortopeden
och ta några blodprov.

Då blir hypokondrikern i mig rädd.

Ganska jättemycket rädd faktiskt.

Så om ni har några lediga tummar ikväll
får ni gärna hålla dem för mig.

Sisådär strax efter klockan åtta svensk tid.

Tack, tack!

16 kommentarer:

Speja sa...

Jag håller tummen för en bloggare som kanske mister mitt jobb, men jag har ju en tumme över. Så då håller jag den för dig - knän är värdefulla.
Kram på dig!

Bokmalen sa...

Självklart så ska jag hålla tummarna för dig!! Hoppas, hoppas att det inte är nåt, å om det är nåt, att dom kan fixa det.
Kramen, Maria

Melting Pot sa...

Vid 20 svensk tid är det natten i Indien, men jag håller en tumme i sömnen för dig. Lycka till!
Lena

gissan sa...

Jag har ett par-tre stycken över så de är bokade för dig ;)
Du får ju meddela hur det gick sen åxå...

mammigranten sa...

Håller hårt om tummarna!

Tina sa...

Ställt klockan på ringning kl tjugonollnoll. Då hålls två tummar och två tår!!!

Elisabet. sa...

SEx månader!!!!

Jag blir alltid lite orolig när jag läser om dina knän ..., och när jag nu vet att jag är sjukskriven i tre månader och HUR ska jag hinna bli bra på den tiden och HUR ska man våga ta i och lyfta lådor och HUR ska man våga böja sig ner ...?

Jag fattar det inte.

Lycka till! säger jag.

Sessan ☆ sa...

Jag håller båda tummar för dig & hoppas mirakel kur finns för dina knän, du skall dock ha dom många år till ;D

Kramar

Katarina sa...

Jag håller tummarna!

Du säger väl till när jag kan sluta? För det är en massa saker som är svåra när man håller tummarna.

Det här skrev jag med näsan. ;-)

herr E sa...

Ojoj, jag håller tummen!

kalaslotta sa...

jag håller tummar och krossar fingrar för fulla muggar, nu blir det snart svårt att skrivav,mfmfkadghavnx öhreh

Lena sa...

Jag håller tummarna! Hoppas doktorn kom med lugnande besked.

Kerstin sa...

Klart att jag håller tummarna.
Stenhårt!
Vad kul att det blev Magnus hos dig med. Han är aldrig fel. :)
Ha det gott och lycka till.

Cecilia/svengland sa...

Håller tummarna!!! Och du kan glädja dig åt att nu så är det en julklapp på väg till dig från London! :-)

Anonym sa...

Jag håller ALLA mina tummar, och Tequila håller i sina tassar.
Självklart.

anna of sweden sa...

Bokmalen
Tack! Om sex veckor ska jag tillbaka till läkaren. Vill du hålla då igen? :)


Speja
Tack för hjälpen! Hoppas att du har kvar jobbet! :)


Lena
Tumhållning i sömnen fungerar precis lika bra som tumhållning i vaket tillstånd.


Gissan
Kunde jag just tänka mig. Att du har dubbla uppsättningar tummar. ;)


Mammigranten
Tack för hjälpen!


Tina
Tårna också? Man tackar!


Elisabet
Ja, så otroligt drygt. Med facit i hand inser jag att jag borde gått till sjukgymnast direkt. Men det var ju inte så lätt att veta när läkaren sa att jag inte behövde.


Sessan
Ja, det är ju det jag ska ha. Just nu känner jag mig som en pensionär.


Katarina
Du är duktig du. Som kan skriva med näsan. :) Men du kan släppa tummarna nu. Tack för hjälpen!


herr E
Tackar!


kalaslotta
Nu kan du släppa. Tack för hjälpen! :)

Du hade väl inte tennis i eftermiddags förresten? Svårt att spela utan tummarna, menar jag.


Lena
Tack, snälla!


Kerstin
Jag gillar Magnus. Han både sjunger bra och verkar trevlig.


Cecilia
Åhhhh, vad spännande! Can't wait!


Carina
Tequila är verkligen en snäll och duktig hund. Du tog väl inget foto på tasshållningen? :)