söndag, december 27, 2009

knäppt inlägg som faktiskt är alldeles sant

Att lämna Russin på pensionat är som att
checka in henne på ett tjusigt hotell.

Först beställer man rummet.

Sedan gör man tillvalen.

Dykning och simning i pool med "personal
lifeguard" till exempel.

Eller så kan lilla hunden få en avkopplande
massage.

Och vill man inte ha massage kanske en
stund i gungstolen kan vara rogivande.

Sedan har vi matalternativen.

Vad sägs om pizzaparty?

"Fresh oven pizza" direkt från den lokala pizzerian.

Och gillar lilla hunden inte pizza bjuds det
på hot dogs [haha] direkt från grillen.

Eller hamburgare.

Eller bagles med cream cheese eller jordnöts-
smör.

Peanut butter. Alltid peanut butter.

Och när lilla hunden ska sova kan den få
tänderna borstade, en liten minttablett "for
fresh breath", nedbäddning och sedan en
godnattsaga.

Det ÄR sant!

Vad Russin fick för tillval?

Inte många tyvärr.

Hennes förnuftigt svenska matte beställde
"vanligt" rum.

Jo, för man kunde beställa Beach House också.

Och till middag hederligt torrfoder.

Men tre kisspromenader per dag slog den
förnuftiga [men kärleksfulla] matten till med.

Till det fashionabla priset 8,75 dollar per dag.

Annars hade Russin fått uträtta sina behov
direkt på golvet i buren [förlåt, rummet menar jag].

Och det hade ju varit lite synd.

Rumsren som hon är och allt.

11 kommentarer:

mammigranten sa...

Att ni inte sa något, vi hade gladeligen tagit hand om er hund under tiden. Vi saknar våra hundar, men känner inte för att ha en ny, men kan vi ha en några dagar då och då så skulle man ju stilla behovet av hundgos.
Tänk på oss nästa gång ni ska ut och resa, vi ställer gärna upp och inte bor vi så långt från er heller eg.
Ha en trevlig resa!
Kram

Abercrombie sa...

Jag vill bli en vovve i nästa liv! Hmmm....undrar vad det skulle vara för ras?

Hoppas att Ni får en underbar vistelse i "Sunshine State". Tänk inte på mig som ska få minus 28 på onsdag.....;-)

Livet på Citronodlingen sa...

Om jag vore hund hade jag nog tyckt att det var lite otrevligt med hotdogs till middag...

Elisabet. sa...

Ibland tycker jag att vissa saker från Amerika är så tokiga att man tar sig för pannan.

Det värsta är att det kommer säkert hit också.

Eller har redan gjort det ...?

Anonym sa...

Vill önska dig och din fina familj ett Happy and Healthy 2010:P

Sen Anna läser jag många utlandsbloggar och din är
Den mysigaste.
Den roligaste.
Den med mest glimten i ögat:))
Den med de finaste bilderna.
Den med mest familjekänsla.....I like.

Have fun in sunny Florida.
Hoppas att gdunket har lagt sig till dess.

Och snälla nån vilket pensionat....me not like.

mammaxtre sa...

Du skriver att det du skriver är sant. Då är det förstås det. Måste ändå erkänna att det känns som att det knappt kan vara sant. USA helt enkelt...

Ha det gott

gissan sa...

Härligt med semester nu...
Hoppas din migrän gett med sig.
God-fortsättning-kram till dig idag
Kram Gissan

Katarina sa...

Men vad tusan! Där kan jag tänka mig att bo.

Jag väljer Beach House, blandad meny (Pizza party, hamburgare, bagles och kanske hot dogs), massage och dykning och simning i poolen med "personal lifeguard". Sedan tandborstning, minttablett, nedbäddning och godnattsaga.

Allt för §8,75 per natt. Jag har bott mycket dyrare och inte ens fått i närheten av sån service. :-)

Lena i Bangalore sa...

Låter ju nästan som att boka in sig på The Cradle (för förlossningen)! Svensk som jag är satsar jag på standard Luxury room och hoppar Suite Room. Tror även att detta val passar försäkringsbolaget bäst.....
Trevlig Floridasemester! Lena

Kerstin sa...

Only in Amerikat!
Önskar dig en fin dag.

anna of sweden sa...

Tack för alla fina kommentarer. Hinner inte svara. På väg till flyget ... :)