tisdag, november 24, 2009

the ullared review

Some people ask me if jag verkligen
tycker att the Ullared show is bra.

Well. Not bra kanske.

But fascinerande.

I look at it with a skräckblandad för-
tjusning.

Yesterday till exempel.

Yesterday there was a love couple who
firade sin första barnfria helg on två år.

They celebrated it in Ullared!

That is fascinerande.

And romantiskt.

At least according to the love couple.

(The question is bara: were they ditplacerade
av the produktionsbolag? Probably.)

Morgan is also a fascinerande guy.

He says saker and does saker without
inse what picture TV målar upp av him.

And then we have Kjell.

No Ullared utan Kjell.

When I look at him I sometimes think
TV has hired a skådis to play Kjell.

That man doesn't seem to be for real.

Yesterday he said that the best with
Ullared is the grogg.

Well. Can't blaim him.

And then he got fullkomligt vansinnig
on a skohorn.

But Tiffany Persson - I mean Rose-Marie -
helped him att sätta på skon and then he
got lugn again.

Well.

Next week there is a new Ullared avsnitt.

And I will of course titta på det.

And of course förfasa mig lite over the
whole thing.

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Måste bara kommentera ang. din "Svengelska" - jag är nog definitvt Amerikaniserad, för jag har inga som helst problem med att läsa det, och tycka att det låter helt normalt. Ibland pratar jag så med mina Svenska kompisar som bor/har bott i USA. Ha, ha... :o)

Camilla Alvén sa...

Tack, det är roligare att läsa om det här hos dig än att titta på det.
Ha det bra
Kram

anna of sweden sa...

Camilla
Så bra. Jag borde kanske ta jobb som tv-recensent.


Mimmi
Å nå. Dolph-varning. :) Hur länge har du bott här?

Caroline sa...

Ja man sitter o tittar med blandade kanslor....kul att hora o se nagot super-svenskt...men sen nar man ser en del personer vill man ju bara krypa under tacket!

Mimmi sa...

Nej, nej, ingen Dolph varning alls! Jag har bott här i 14 år i Januari, och när jag pratar Svenska så bryter jag inte alls (som D gjorde efter ett par månader). Det är bara när jag pratar med mina närmsta svensk/amerikanska kompisar som jag blandar hejvilt. ;o)

anna of sweden sa...

Mimmi
Aj see. :)


Caroline
Precis!