söndag, november 29, 2009

"family glow bowl"

Igår åkte hela familjen iväg och
bowlade.

Två timmars bowling.

Med rökmaskiner.

Svepande strålkastare.

Och glittrande discokulor.

På väggarna satt TV-skärmar
som spelade musikvideos på
hög volym.

Det var Hilary Duff och Taylor
Swift.

Green Day och Zac Efron.

Jonas Brothers och Aerosmith.

Och plötsligt blev det svenskt.

Först A-Teens.

Va? Är inte de bortglömda?

Och sedan ABBA.

ABBA sjöng Dancing Queen.

Och runt omkring trallade folk
med.

"See that girl, watch that scene, dig
in the dancing queen."

Då slog mitt Sverigehjärta ett
extra slag.

gdunk

Då slog jag en strike.

För både Kung och Fosterland.

6 kommentarer:

Katarina sa...

Ni har väl Sverige-tröjor på er när ni är ute? ;-)

Ibland undrar jag varför det verkar så mycket roligare att gå och bowla i USA än här.

Fast jag tror nog att det finns bowlingställen här med nu som är roligare än när jag var ung.

Det låter i vilket fall som en rolig familjekväll.

Svensk chekchouka sa...

erkänn att du kände dig som sexton igen!!! erkänn!! Asg, jag älskar dina inlägg!!!!!!
Kram

Trillingnöten sa...

Visst är det så att hjärtat klappar lite stolt när man hör sånt! Och man får tydligen superkrafter!

ÅSA sa...

...va skönt att Sverige Hjärtat reagerar :) Vem vann då???

anna of sweden sa...

Åsa
Herr Make vann två gånger och Söta K en gång. Mina knän gillade inte att bowla. :(


Trillingnöten
Riktiga superduperkrafter! ;)


Svensk chekchouka
Haha. Jag erkänner. Som sexton. Eller kanske sjutton. :)


Katarina
Jag har ju inte bowlat i Swiden på länge men det är säkert lika kul - och amerikanskt - där!

Helena sa...

Hihi... känner igen det. Man kommer på sig själv med ett sådant där fånigt flin på läpparna och småtrallande med i texten när man hör något svenskt i högtalarna när man är ute i affärerna. Häromdagen satt vi hela familjen på Wendy´s och mumsade hamburgare när Agnes visade sig på tv:n. Vi satt alla 5 och kunde inte slita ögonen från henne. Stolt över att vara svensk!