torsdag, september 10, 2009

till mamma o pappa på bröllopsdagen

Önskar att jag kunde förflytta
mig med tankens kraft.

Knacka på er dörr.

Bli bjuden på en kopp kaffe.

Visserligen dricker jag inte kaffe.
Men det låter så trevligt. Coca cola
har inte alls samma mysiga klang.

Efter det, en lång promenad.

Först i skogen.

Och sedan genom byn.

Äta middag tillsammans.

Ugnsbakad lax och äppelkaka med
vaniljsås. Passar det ihop?

Sitta kvar länge och prata.

Prata och skratta.

Avsluta kvällen med ännu
en promenad.

"Gamla rundan".

Åh, vad jag önskar att jag
kunde förflytta mig med
tankens kraft.

Och åh, vad jag önskar att
jag kunde ge er varsin kram.

En grattis-på-bröllopsdagen-
kram.


Allra finaste föräldrarna. Mina föräldrar!

21 kommentarer:

Elisabet. sa...

Dom har helt klart giftastycke ..-))

Grattis från helt obekanta madamen i Ystad också.

Livet på Citronodlingen sa...

Så fint du har skrivit!
Jag gillar inte heller kaffe... men som sagt.. det låter inget bra att säga: Ska vi gå på fiket och ta en cola...

ÅSA sa...

Vilken super fin bild på mamma och pappa!!! Klart att fina föräldrar blir fina på bild :) Kom hem vet ja... :O

Gunilla sa...

Gud vad du skriver fint, jag blir alldeles tårögd... Ha en bra dag!
Mvh Gunilla i Småland som trillat hit via en annan blogg och som inte har en egen blogg =)

Mia sa...

Vilken underbart fin bild på dina föräldrar! De har bara ögon för varandra där. Och vad fint du skriver. Jag är säker på att de tar det till sitt hjärta lika mycket som om du vore där. grattis till dem! Kram.

Emmama sa...

Åh vad mysigt det vore ja! Har de aft möjlighet att hälsa på er i USA? Det var verkligen en fin bild också. Kram!

Elisabet. sa...

Ps. Är inte din son, han som sprang ett långlopp, lite lik sin morfar, förresten ...? Ds.

Tina sa...

Nämen, nu sitter jag alldeles tårögd framför datorn mitt på blanka förmiddan...

Underbar bild dessutom!

Kerstin sa...

Vilken underbar bild OCH text.
Ha det gott, Anna.

Annika sa...

Åh Anna!
Jag vet precis vad du menar i detta inlägg. Just precis så som du skriver KÄNNS det ju!
OCH hur många ggr har man inte önskat att tankens kraft ska kunna flytta en över havet, och hem, vid just såna här tillfällen.

Vilken jättefin bild på dina fldrar. Grattis till dem!!

Kramar, kramar!!

Anna of Dallas sa...

GRATTIS, Annas föräldrar!

Anna, visst passar Lax, äppelkaka och vaniljsås ihop. Alla tre är favoriter, så varför inte. Om dulyckas tnka dig dit så kanske du kan skicka över en portion till mig också med telepati.

gissan sa...

Grattis och hurra till mammapappa... ;)
Kram Gissan

My Sweet Valentine sa...

Vilket fint kort pa dina foraldrar!

Anonym sa...

grattis på bröllopsdagen! :D

Anna sa...

Vilket underbart vackert foto, och GRATTIS till kärleken!

anna of sweden sa...

Elisabet
Tack, tack! Jo - de läser nog din kommentar!


Pysen
Haha. Nä, precis. Man får dricka kaffe fast med cola istället för kaffet.


Åsa
:)


Gunilla
Hej - vad roligt med en ny bekantskap.
Varmt välkommen hit!


Mia
Visst är det en härlig bild. Tagen en av de sista dagarna på sommarlovet i Swiden. Ja, sista för mig alltså. De är fortfarande kvar och njuter av sensommaren.


Emma
De var här och firade jul med oss. Hoppas att det blir någon gång till innan vi flyttar härifrån om några år.


Elisabet
Det har jag hört förut! :)


Tina
Oj då, det var ju inte meningen ... Mitt på blanka förmiddagenoch allt. :D


Kerstin
Tack!


Annika
Ja, du om nån vet ju hur det är. Tur att man i varje fall kan skicka sina tankar.


Anna of Dallas
Det kommer en telepatiportion.


Gissan
:)


My Sweet Valentine
Tack.


Maja
Tack Maja, tror att de läser din kommentar.

anna of sweden sa...

Anna
Ja, hurra för kärleken!

Anonym sa...

Anna, det var fint skrivet vi blev mycket glada. Ett tack till bloggarvännerna för hälsningarna på vår bröllopsdag, omtanken värmer.
MoP

anna of sweden sa...

MoP
Kände ni min mentala närvaro igår. :)

karina sa...

vilken fin bild på dina föräldrar!! längesen jag såg dem och underbart att man kan se lika kär ut när man kommer till åren som man gjorde som ung!!

kram från din fd klasskompis

//K

Carolina sa...

Det är helt galet Anna! Din far är min gamla lärare, en av de bästa jag någonsin haft. Sture vilken man, han inspirerade var enda unge att göra sitt bästa och vara stolt över det. Vad lite världen är.

Hoppas de hade en undervar bröllopsdag