onsdag, september 23, 2009

grattis anna!

Ibland går det år mellan
träffarna.

För att det pluggas.

Och jobbas.

Jodå. En gång i tiden gjorde
jag minsann det.

Och doktoreras.

Nix. Inte jag.

Och skaffas barn.

Tvillingar både här och där.

Och flyttas utomlands.

Men sedan.

När vi väl ses.

Då är det som om tiden
stått stilla.

Nästan i varje fall. Om man låter
bli att titta så noga.

Det här en sådan vän.

Och idag fyller hon år.

Ett stort grattis Anna!

Ett stort grattis från
Amerikat.
Braiga vännen (med snyggaste namnet).

2 kommentarer:

Anna, med en ny rynka i ögonvrån sa...

Tackar! Vilken gratulation!
Jag tänk så har man lagt ett år till på hyllan. Hur går det till? Det är alldeles magiskt. Så magiskt att jag ofta har väldigt svårt att svara på hur gammal jag är. Inte för att jag på något vis är fåfäng, men jag tappar bara räkningen....
Här himma har vi ingen exotisk svininfluensa men Tilda är hemma med en vanlig hederlig bonnasnuva.

anna of sweden sa...

Anna med det snyggaste namnet
Haha. Jag är likadan. Vet aldrig hur gammal jag är. Ibland blir det ett år för mycket och ibland ett år för lite. Ja, och så tror jag ju att jag är jämnårig med en tjugofemåring om jag pratar med en sådan. Kvinnor i min ålder tycker jag däremot är "lite äldre" än jag. :D
Kram och hälsa popkorn-Tilda att krya på sig!
Ja, hälsa de andra också när du ändå håller på!