torsdag, september 10, 2009

betygspoäng till salu

Unge Herr Teen ber mig köpa "anti-
viral tissues".

Våtservetter som dödar virus.

- Tja ... det kan jag väl, säger jag.
Men vad ska du ha dem till?

Dum fråga. Ganska självklart vad man an-
vänder virusdödande våtservetter till. Men
Unge Herr Teen är ju en tonåring. Tonår-
ingar köper vanligtvis inte virusdödande
våtservetter.

- Jag ska ta med dem till engelska-
lektionen.

- Till engelskalektionen?

Ovanligt mycket virus på just den lektionen?

- Ja, för då får man tio extra poäng.

Poäng som i betygspoäng.

Jag blir faktiskt knappt förvånad
längre.

Knappt ...

Och självklart köper jag de där ser-
vetterna.

Men kan ändå inte låta bli att sucka
lite för mig själv.

Och tänka;

Only in Amerikat.

7 kommentarer:

Anonym sa...

fin blogg
http://frumaddis.blogspot.com

Livet på Citronodlingen sa...

what to say, what to say... haha

Annika sa...

Ja, det är lustigt hur lätt det är att skaffa "extra credits", och visst kan man lugnt säga:
Only in Amerikat...

Taina sa...

Fick en lapp hem med Minstingen och hon skulle ha sådana i skolan, hon med....ja vad säger man. Only in America.

Kramelikram

ÅSA sa...

Nä men nu skojar du väl ändå??? Vad gör man med de poängen sen då???

anna of sweden sa...

Fru maddis
Tack, du!


Pysen
Ja ... WHAT to say ...


Annika
Lättjänta poäng dessutom.

anna of sweden sa...

Taina
Gissa vilka lager de måste ha där ute på skolorna ...


Åsa
Man samlar poäng under hela betygsperioden. Man får poäng för allt - läxor, prov o s v. Och sedan baseras betygen på poängen.