måndag, augusti 17, 2009

vardag och bad english

Nu är vi snart inne i vardagen här i
Amerikat.

Idag spelade Unge Herr H och Unge
Herr Teen fotboll för första gången
sedan vi kom tillbaka.

Cup för Unge Herr H.
Träning med nytt lag för Unge Herr Teen.

Själv har jag pratat "bad English"
med de andra fotbollsföräldrarna
mest hela dagen.

Känner mig lite ringrostig efter åtta
veckor i Swiden.

Och tänk.

Tänk om jag kunde komma ihåg att
inte skämta på engelska.

Det är ju ändå ingen som förstår.

7 kommentarer:

Camilla sa...

Nu är du ju snart inne i det gamla vanliga lunket igen:)
Själv står jag på näsan i en resväska och försöker att luska ut vad jag ska packa.
Ett besök i Philadelphia bl a står på schemat.

Ha det gott
Kram

Saltistjejen sa...

hahahaaaaa! Är skämten svensk humor eller är det bara språket som inte riktigt vill sig...?? :-)
Kram!!

anna of sweden sa...

Camilla
Philadelphia!? Vad ska du göra i den här förtjusande staden??? :)


Saltis
Hrmpf. En blandning är jag rädd.

Camilla sa...

Jag ska åka till NJ på torsdag för att träffa älsklingen och då ska vi bl a åka till Philly för att vara lite kulturella. Och till AC för att bräcka banken (haha, vilket önsketänkande..)och en massa annat.

Kram

anna of sweden sa...

Camilla
Aha. Så älsklingen bor i USA? Tillfälligt eller permanent? Lite nyfiken bara ... ;)

kalasLotta sa...

Skämta har jag oxå försökt mig på...funkar sådär framförallt hajjar de inte ironi (som ju vi Stockholmare är så himla flinka på att använda titt som tätt)..de ser ut som levande frågetecken när man säger något ironiskt..

Bäst att skämta till det på bloggen istället!

Camilla sa...

Älsklingen bor i centrala NJ. Han är amerikan, born & breed:)
Ska stanna ett tag nu. 3 mån är tanken.

Kram