måndag, augusti 31, 2009

fullbokat!

I detta landet är man bortskämd
med att få läkartid snabbt.

Dock inte just nu.

Ringde runt till olika läkare.

Alla var fullbokade.

Fullbokade när det gäller hälso-
kontroller alltså.

Det verkar som om läkarna har vissa tider
avsatta för hälsokontroller. Andra tider för
ont i öron. Och ytterligare några för nagel-
trång. Typ.

- Alla tider för health checks är upp-
bokade. Du kan få tid i början av
oktober, sa en av de vänliga sköter-
skorna jag pratade med.

- Oh, no. My son needs it nu. Han
needs it för att kunna spela i the
soccer team.

- Sorry.

Till sist lyckades jag i varje fall få
en tid.

I september.

Efter att skolan börjat.

Kollade med coachen om det var
okej.

Det var det.

Men inget spel för Unge Herr H
förrän coachen fått intyget i sin
hand.

Snopet.

Men är man från Swiden så är
man.

Inte lätt att göra rätt.

10 kommentarer:

Taina sa...

Hoppsansa! Ja det var ju tråkigt. Vi kommer snabbt in till vår familjeläkare dock. Det har fungerat bra. Men så bor det inte så mycket folk här heller som i Philly ;)

Kramelikram

Camilla sa...

Ja herregud, vad sager man??
Bodde nga ar pa Irland och dar blev man ivagskickad till en lakare om man var hemma sjuk mer an 1 dag. Det ar man ju oftast vid feber, maginfluensa etc.
En svensk lakare hade sagt, kom tillbaka om 1 man om forkylningen inte gett med sig.

eastcoastmom sa...

På den läkarmottagning barnen har sin läkare bör man boka den årliga hälsoundersökningen ungefär 6 månader i förväg. No kidding.

Däremot får man alltid tid att komma samma dag om barnet är sjukt.

anna of sweden sa...

Taina
Trodde att det skulle gå lika snabbt som vanligt att få tid. Men, men ...


Camilla
Efter tre dagars sjukfrånvaro måste barnen ha läkarintyg här på skolan. Lite väl lite om man t ex åker på influensa eller nåt ...


eastcoastmom
Oj då. Jag ska nog vara glad att jag fick tid så snabbt som jag fick. Men nästa år ska jag vara ute i god tid!

ÅSA sa...

Oj! Fást å andra sidan är det väl jätte bra...här hemma vill många göra det men det är inget som prioriteras! Trist att behöva vänta och börja spela...Kram kram

Mia sa...

Oj det var värst! Bra att ni fick tid men vilken lång väntan. På ett sätt bra att de vill kolla upp alla som är med och tränar ordentligt hälsomässigt, men man blir ju nästen lite nervös av det. Kram!

Emmama sa...

Nej inte latt att vara lite swidish och lite smakorkad. Jag vet preciiiis. :)

Umepojk i Mason, Ohio sa...

Om du går till vilken Urgent Care som helst, fyller dom i alla papper som behövs för idrott i skolan. Oss kostade det bara $25.

anna of sweden sa...

Åsa
Ja, det är bra att de gör det. Miss av mig att tro att jag skulle få tid snabbare.


Mia
Undrar just hur noggrann den där hälsoundersökningen är. Eller om det bara är "för sakens skull".


Emma
:)


Umepojk
Tack för tipset. Det ska jag faktiskt kolla upp!

Livet på Citronodlingen sa...

Ajdå, det var ju lite taskigt... Nåja, det blir ju inte så jättelänge han får vänta i alla fall..