tisdag, september 01, 2009

back to school shopping

Idag har jag och barnen tillbaka-till-
skolan-shoppat.

Ingen sådan där blygsam shopping
som när jag gick i skolan.

När man köpte några gulliga pennor och
ett suddgummi som luktade hallon.

Nej, nej.

Här har det shoppats rejält.

Pärmar och räkneblock.

Blyertspennor och linjaler.

Register och bläckpennor.

Överdrag till böcker.

Förra året gjorde jag egna snygga omslag av
papper. Ni vet sådana som man gör i Swiden.
Men då blev det bakläxa från skolan. Köpta
ska det vara. I tyg ska det vara.

Det shoppades indexkort.

Och lösblad.

Plastfickor och pennskrin.

Om en vecka sätter terminen igång.

Då är minsann barnen från Swiden
redo.

5 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

så mycket konstiga regler de har over there... inget papper på böckerna, nyklippta inför fotograferingen...

Mia sa...

Oj det var värst vilken diger inköpslista! :-) Jag kommer ihåg hur spännande och speciellt det var att köpa nytt bänkpapper när man skulle börja en ny termin. Och pennskrin och omslagspapper. Det var ju så viktigt att allt blev rätt. Kram!

em sa...

Det var en grinig skola som inte gillade dina omslag! Vi fick jättemycket beröm för hemgjorda omslag med potatistryck - men det var länge se'n...
Margaretha

underytanjag sa...

Vad är det för fel med home made traditional swedish bookcovers? hahaha!

Anna of Dallas sa...

Tänk att ni fortfarande har sommarlov. Sonen har varit i skolan i en vecka nu, om man inte räknar Band som började för flera veckor sedan. Men, på Måndag är det Laborday och långhelg, så jag förmodar att ni börjar på Tisdag då. Fyra-dagars vecka första veckan, det låter bra!