onsdag, juli 29, 2009

oj, vad tajm flies

Bara två veckor kvar i Swiden.

Nej, nej, nej. Jag är inte redo att
åka tillbaka till Amerikat än!

Nu lägger vi på ett extra kol.

Det ska hinnas med en familje-
middag hos svärföräldrarna.

Det är jag på just nu.

Vi ska på kusinträff.

Och en kusinträff till.

Vi ska besöka vännerna i
Skåne.

Och vännerna i Småland.

Vi ska gå på teater.

Och på fotboll.

Favoritlaget Mjällby vandrar vidare på
sin väg mot Allsvenskan - och vi står
troget i publiken på varje hemmamatch.

Vi ska ut med båten.

Söta K och jag ska shoppa en dag.

Vi ska hinna äta lite godis till.

Njuta av sköna kvällar på altanen.

Läsa böcker och tidningar.

Promenera i skogen.

Ta morgondopp.

Och kvällsdopp.

Kort sagt - vi ska njuta.

Njuta, njuta av Swiden.

Sedan dröjer det ett helt år
till vi kommer tillbaka.

Schnyft.

Nähä.

Nu kan jag inte sitta här och
skriva.

Nu ska jag ut i trädgården
och mingla med svärmor.

9 kommentarer:

Mira sa...

Hejsan, det är bra att ni njuter nu av Sverige:) Väldigt mycket hinner ni göra! Även vi har haft vackert väder i år och vi har njutit av sommaren oxå. Barnen har varit sjuka men båda börjar friskna till. Nu är det dags att plocka hallon och blåbär. Vårt läsår börjar redan den 11 augusti. Bäst är att jullovet börjar lite tidigare än förra året. Njut, njut och njut nu:) Mira Ps. Jag älskar oxå ditt macro, sååå vackra, färggranna bilder.

Anna of Dallas sa...

Njut ordentligt!

Camilla Alvén sa...

Ja, tiden flyger iväg.
Mannen är inne på sin sista semestervecka och sedan drar han till Frankrike och jobbar, var tog sommaren vägen?
Ha det bra
Kram

Elisabet. sa...

Vilken är känslan av att återvända ...? Till Amerika, menar jag.

Livet på Citronodlingen sa...

Det blir till att sätta lite fart då ;o)

Camilla sa...

Tror att ni skulle behöva stanna lite längre för att undvika stress :)
Ha en skön fortsatt semester.

Kram

Mimmi sa...

Jag är så avundsjuk på er som har en så himla lång Sverigesemster. Lucky you! :o)

Susanne sa...

Ojojoj, mycket ni ska hinna med... Men det är klart att ni fixar det. Annars så får ni plocka av det gottaste och spara annat till nästa år. Swiden står säkerligen kvar till nästa sommar och då har ni mycket härligt att se fram emot. Jag har just avverkat min första semestervecka och igår kväll i min ensamhet (familjen är kvar i Rättvik) så tog jag en skönt snyftande filmkväll med filmer som bara jag vill se....
Kram

anna of sweden sa...

Mira
Oj, redan den 11 augusti. I Amerikat börjar inte barnen förrän i september. Så vi kommer att hinna med lite amerikanskt sommarlov också. :)


Anna
Ja, oj vad jag njuter. Det är bitterljuvt!


Camilla
Ja, vart tar tiden vägen? Svisch, säger det bara.


Elisabet
Känslan just nu är "Jag vill inte!". Men det brukar gå över en eller ett par veckor efter vi kommit på plats ...


Pysen
Har andan i halsen ...


Camilla
:) Skön fortsättning på sommaren, du också!


Mimmi
Ja, jag känner mig väldigt lucky och priviligerad.


Nattsyrran
Ja, vi får fortsätta nästa sommar ... :) Hoppas att du får en härlig fortsättning på sommaren.