torsdag, juni 04, 2009

vipinbjudan

Herr Make och jag är inbjudna till
skolavslutningen.

VIP-inbjudna.

Unge Herr H ska nämligen ta emot 
en "award".

En utmärkelse.

Vad det är för utmärkelse vet vi inte.

Det kan vara vad som helst.

Årets europé kanske.

Konkurrensen är stenhård ...

Årets mest framstående syslöjdselev.

Han fick ju hjälpa klasskompisarna att trä 
symaskinerna i höstas.

Årets bäst klädde.

Jo, men tjejerna gillar killar som inte bara 
har mjukisbyxor.

Årets frisyr.

Flickorna brukar klappa honom på håret 
när han är nyklippt.

Årets ...

Äsch, det spelar ingen roll.

Kul är det i varje fall.

Och kul är det att jag ska få vara
med på en amerikansk avslutning.

Nu ska vi bara träna på tacktalet.

"Jag vill börja med att tacka min 
fantastiska mamma ..."

"Och så vill jag tacka min pappa 
och mina syskon."

"Sen vill jag tacka min mamma 
igen."

Jajemen.

Det blir nog bra det här.

19 kommentarer:

Anonym sa...

*ler* Du är för härlig, anna! Förstår att du är stolt! Men det där med tacktalet kanske någon från Amerikat får öva med honom... ;)
Ha det gott! Kram Anna

Elisabet. sa...

Hahaha ..., tack för morgonens första gapskratt! (Ja, alla tacken till mamman ..-))

Livet på Citronodlingen sa...

Coolish :o)

Camilla Alvén sa...

Grattis!
Roligt när barnen uppmärksammas.
Ha det bra
Kram

Svensk chekchouka sa...

wooow, kan du inte filma och lägga upp? Ska du grâta lite? det mâste du! det gör man pâ sâdana cermonier, särskilt i Usa.
Jag skulle stortjuta av stolthet.
Grattis!!!!!

Camilla sa...

Vad kul att han ska få pris. Men VIP inbjudan till skolavslutningen! Vad innebär det egentligen? Kanske får ni smutta på champagne medans sonen får ta emot sitt pris :)
Man vet ju aldrig...

Ha det gott
Camilla

Susanne sa...

Spännande! Då ska du känna dig "Speciell" för det är väl det man gör som VIP och extra kul när det gäller sina barn. Så kul med en överraskning. Ska bli spännande att höra sen hur det gick=)

Annika sa...

Vad roligt!
Spännande att höra vad det är för award han vunnit.
Det måste kännas jättebra för honom, och för er!!!
KRAM
(verkar som om det ska regna här höa dagen, suck)

Trebarnmamman sa...

Et STORT GRATTIS till dig och sonen då !! Måste kännas i det ömma moderhjärtat !! hihi En härlig känsla när barnen lyckats eller hur !!

Trebarnmamman sa...

Hoppas nu bara att han inte "missar" att nämna dig i tacktalet , väntar på en uppföljning ....

Christina, Lewisberry PA sa...

Vilken härlig början på min dag! Ett stort skratt!!! Vad roligt att han ska få en award, måste kännas jättebra för både er och honom. Lycka till o ha det så bra i regnet. Kram Christina, Lewisberry PA

Mia sa...

Åh vad spännande! :-) Blir det galaklänning a la Oscarsgalan tro!? Kram!

Lina ♥ C´est la vie sa...

hahahaha, gapskratt!

Saltistjejen sa...

Vad skoj!!
och Grattis till sonens prestation vilken den nu än är!!!
:-)
Jättekul!
och du tacktalet låter finemang. Särskilt början och slutet! ;-)
Kram!

mammigranten sa...

Vad kul!
Hälsa och gratta

kram

Tankevågor sa...

Åh vad roligt! Vad spännande att få se vad han får för utmärkelse! :-)
Förstår att du är stolt!

Mamma J sa...

Vad spännande!!!

anna of sweden sa...

Anna
Nej, det måste jag öva själv med honom. Annars blir det kanske fel (=blir jag tackad för lite).


Elisabet
:)


Pysen
Coolish som bara den!


Camilla
Tack! De är duktiga på det där med uppmuntran i Amerikat.


svensk chekchouka
Oj, måste jag snörvla? Får kanske öva på det också. Så att det blir snyggt snörvel alltså! ;)


Camilla
Haha, champagne ... DÅ skulle jag bli förvånad. Lovar att rapportera.


Nattsyrran
Unge Herr H har försökt luska vad det är han ska få, men det är hemligt värre.

anna of sweden sa...

Annika
Ja, jättespännande. Lovar att rapportera!


Trebarnsmamman
Lovar att rapportera!


Christina
Tack! Regn hos er också? Ganska skönt tycker jag - om det inte blir för många dagar alltså!


Mia
Ja, det måste jag ju absolut ha! ;) Fast förmodligen räcker det med en sommarklänning för att det ska anses som festligt här - landet där mjukisbyxor är överrepresenterade vid de mest skilda tillfällen. :)


C´est la vie
:D


Saltistjejen
Ja, där fick jag till det. Fast sonen säger att han inte tänker hålla något tacktal alls. Det gör man inte, säger han. Typiskt också ... :D


mammigranten
Ska jag. Tack, tack.


londongirl
Mycket spännande. :)


Mamma J
Ja, vad i hela världen kan det vara för spännande utmärkelse ... Ska jag behöva vänta en hel vecka innan jag får veta. Suck.