måndag, juni 15, 2009

american mingel

I fredags var det avslutningsfest hos
grannarna.

Det var hoppborg och water slides.

Volleyboll.

Fotboll.

Badminton.

Och vattenkrig.

Alla barn i kvarteret var inbjudna.

Ett femtiotal barn.

Föräldrar var också välkomna.

De som ville och kunde.

Själv var jag med en liten stund.

Herr Make jobbade.

Sedan vandrade jag sakta hemåt.

Obekväm med språket.

Obekväm med minglet.

På det främmande språket.


Alla gäster bidrog med något litet till fikabordet. Vi hade med oss 
Swedish cookies (och en Swedish skål till värdinnan) från IKEA.

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Men oj vad avancerat!!!! Är det alltid sådana fester med typ ett helt tivoli inhyrt????
Låter lite väl pretensiöst i mina öron, men det kanske det inte är.
Fin skål! vadär Swedish Cookies? Alltså vilken sorts kakor tog ni med er? Nyfiken...
kram!

Laban sa...

Vilken bra idé med swedish present fylld av svenska flaggor!

Var du inte bekväm med språket? :-(

Kul att alla var inbjudna, inklusive de vuxna.

Annika sa...

Ja, jag förstår, Anna...
Att mingla här tar lång tid att lära sig, och inte heller jag är bekväm med det än i denna dag.
Så jag förstår dig till fullo.
Amrisanarna har gjort detta med mingel och kallprat till en konstart som jag inte riktigt lärt mig fastän jag varit här i 16 år!
Man kanske måste vara född och uppvuxen här för att riktigt bemästra den?
Vilken fin present ni gav!
Tyckte kidsen det var kul? Antar att de stannade längre än vad du gjorde.
Kram!

anna of sweden sa...

Saltistjejen
Det låter mer avancerad än vad det var. Borgen var ju inhyrd förstås, men resten var bara "vanliga" saker. Watersliden var t ex gjort av byggplast och en vattenslang! ;)

Kakorna? Drömmar och havreflarn!


Laban
Nej, jag är tyvärr inte bekväm med språket i vissa sammanhang. Mingel är ett sådant sammanhang ...
Är förresten inte så bra på att mingla på svenska heller ...


Annika
Skönt att höra att jag inte är ensam. Barnen tyckte i varje fall att det var jättekul. Men så behövde de ju inte mingla heller! ;)

Laban sa...

Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men den risken tar jag.

’Mingelfobi’?

Och du kan kanske redan vet allt om detta, men om ut i fall att, så:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172320109

(Jag förstår om du inte vill publicera detta blogginlägg. Var bara tänkt som ett välmenat tips. Eller så var jag fel ute. Kanske helt enkelt bara inte gillar ytligt mingelsvammel?)

anna of sweden sa...

Laban
Äsch, ingen mingelfobi. Bara en jag-uppskattar-inte-mingel-så-mycket-och-särskilt-inte-på-engelska-känsla.

Men tack för tipset! :)