tisdag, maj 05, 2009

lycka är ...

... en egen syren i trädgården.

20 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

vad duktig du är!! Kortet skulle jag vilja ha som planch!

Livet på Citronodlingen sa...

*avis* Kan du skicka doften i en liten burk?

Marika på Odlingspyssel sa...

Åh syrentid är härligtid :) Häggen har precis börjat blomma här i Stockholm och nu väntar jag otåligt på syrenen.

Angelica sa...

Åhh, vad jag hade velat ha en syren på terrassen - doftar ju ljuvligt och snart är det midsommar!

Kramar

Angelica

millandante sa...

Ja, gissa om jag blev glad när jag igår hörde att man kan ha Syrén t.o.m i en kruka!
Vilka snygga armband du tillverkar!!
Kram
Jag kan nämna att inte ens i Sverige är vädret lagom längre...
I förrgår bikini, idag fram med vinterjackan igen!

Veronica sa...

mmm, det kan jag förstå :) Vilken fin!

Kram på dig

Mia sa...

Jag älskar syrenbuskar, vi har 3 st på vår lilla tomt och alla är på väg att slå ut. Underbart men samtidigt alldeles för tidigt för årstiden. Kommer ihåg att syrenen brukade blomma vid skolavslutningen när man var mindre. Ha en bra dag! Kram!

Bokmalen sa...

Å, vilken fin bild!! För mig skulle lycka va att "ha en egen trädgård"!! På våren får jag sån otrolig längtan efter att ha hus så nu börjar jag kolla runt på allvar igen...
Kramen, Maria

Karins fotoblogg sa...

Men du, så ljuvligt! Så läckert med den gröna bakgrunden! Jag har också en vit syren men det dröjer innan den blommar!

Vilka fina armband du har gjort, vad duktig du är!

Kram

annai sa...

Åh vad fint. Jag kan nästan känna doften när jag tittar på bilden!

underytanjag sa...

o ja, jag önskar mig en vit för vi har bara lila!

karina sa...

mmm vacker bild! och en mycket vacker och väldoftande blomma...jag älskar vita blommor...fräscht!!

kram K

anna of sweden sa...

Svensk chekchouka
Tack! Vilken fin komplimang!


Pysen
Självklart. :)


Marika
Hej och välkommen hit.
Ja, visst är syrentiden härlig. Fast den "ska" ju inte blomma förrän när skolorna slutar.


Angelica
Och så känns det så svenskt. Har ni syrener på Mallorca? Under våra fyra år i Portugal såg jag inte en enda syren.


Milla
Nä, vad är det med vädergudarna!? Ingen ordning och reda - varken här eller där.


Veronica
Fast himla svår att fotografera. Den är ju så ... så vit. Inga konturer liksom.


Mia
Precis. Syrenen är väl den riktiga skolavslutningsblomman.


Bokmalen
Ja, det är härligt med trädgård. När vi bodde i lägenhet - för lääängesedan - trivdes jag hur bra som helst hela hösten och vintern. Men när våren kom - då ville jag bara uuuut.


Karin
Tack, snälla.


annai
Tack, vilket fint beröm. Att fotografera så att man känner doften.


underytanjag
Fast den lila är säkert lättare att fotografera. Den vita är så himla vit! :)


karina
Håller med. Vita blommor är vackert.

Susanne sa...

Ja snart blommar våra syrener och det står nog inte på för nu har vi också fått lite regn så då kommer det verkligen att explodera av dofter. Underbart vacker bild!!
Kram =)

Mamma J sa...

Åååh! Jag har också en. Men, tyvärr är den inte vit, den fanns här när vi flyttade in, så jag har fått gilla läget... Den är för stor för att bytas ut... Och den doftar underbart!

Camilla Alvén sa...

Gott luktar det också, jag har ingen men jag doftar på grannens.
Ha det bra

anna of sweden sa...

Nattsyrran
Härligt!


Mamma J
Men lila syrener är ju jättevackert! :)


Camilla
Men det går ju lika bra. Att tjuvdofta lite på grannens! :)

thebromanders sa...

Syren är verkligen en av mina favoritdofter?

Anna of Dallas sa...

Då luktar det ju verkligen skolavslutning.

Och den är vit också! Jag kan riktigt känna doften.

Eva sa...

wow. jag känner mig som en maskin som någon har stoppat pengar i. men dina bilder är verkligen fantastiska!