torsdag, maj 21, 2009

and the winner is ...

Jag har varit på konsert.

Hemma i TV-soffan.

Finalen av American 
Idol visades nu ikväll.

Wow, säger jag bara.

Vilken show.

Så många bra artister.

Fergie.

Lionel Richie.

Cyndi Lauper.

Rod Stewart.

Kiss.

Keith Urban.

Jason Mraz.

Latifah.

Steve Martin.

På banjo!

Santana.

Och så alla Idol-
deltagare förstås.

Vem som vann?

Kris Allen heter han.

En flickfavorit.

Som visserligen är söt.

Men som inte  sjunger lika 
bra som Adam och Danny.

Tycker jag alltså.

7 kommentarer:

kalaslotta sa...

Nä Danny var your guy!

Vilken show...jag missade tydligen hälften eftersom jag radade upp ung hälften av de artister du gjorde, på min blogg..

Själv älskar jag ju Kris version av Heartless..my god vilken låt!

Annika sa...

Skandal att det gick som det gick...men det är bara att trösta sig med att tvåan och trean ofta "klarar sig" bättre än vinnaren. OCH Adam är ju en stöpt stjärna...
Danny kommer också att lyckas.
Programmet igår var JÄTTEBRA!! SÅ fina artister och så roligt att se!!
Kram!

anna of sweden sa...

kalaslotta
Japp. He was (still is) my guy! ;)


Annika
Ja, vilket otroligt bra program. Jag förväntade mig en "transportsträcka" fram till resultatet. Men icke. Det var ju show på hög nivå.

Taina sa...

........................................................................................................................................................................suck.............................................................................

Caroline sa...

Min man o en klient spadde att Kris skulle vinna! Jag sa bestamt att de INTE skulle bli sa.....sa fel jag hade! Men men......showen var helt fantastisk....den basta finalen jag har sett iallafall!
Nu sitter jag o rullar tummarna tills Danny o Adam slapper sina skivor...........

Sindarin sa...

Tack och bock Anna

Paula sa...

Först igår kväll såg vi finalsändningen på TV 4 och OJ vad jag ville att Adam skulle vinna.
Helt otroligt häftigt program med alla artister! Svenska idol blir verkligen blekt i jämförelse.
(Jag har undvikit sin blogg några månader nu eftersom jag inte ville ha reda på resultatet.)
Såg att ni ska gå på deras Summer Tour, du skriver väl om det sen?!