onsdag, april 29, 2009

"fattig man ..."

Fick den här fina kommentaren från 
min syster Åsa. 

Apropå att jag slukade godiset som 
Herr Make hade med sig från Swiden.

"Kära syster...det var likadant när vi var små... 
Minns du att du åt upp godiset först och sen 
satte du fram handen och sa "fattig man, ge 
mej lite i min hand..." 
så fick du lite av mej oxå... :)"

Nämen Åsa.

Så kan det väl inte ha varit.

Du måste ha kommit ihåg fel.

Eller.

Okej då.

Jag erkänner.

Jag var likadan som barn.

En godisslukare.

Men en smart godisslukare.

"Fattig man. Ge mig lite i min hand."

Så himla smart alltså.

Det måste jag genast testa på Söta K.

Mohahaha.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tihi! Jo nog tror jag att de gamla takterna sitter i... Men lite nyfiken är jag. Har söta K några godisar kvar eller släktar hon på sin mor?
Önskar dig en toppen fin onsdag! Kram Anna

Livet på Citronodlingen sa...

Hmm... var det inte det jag misstänkte? ;o)

Trebarnmamman sa...

Hihihi det där känner jag igen , min bror gjorde alltid så , mutade mig att jag fick lyssna på hans LP skivor om han fick mitt godis.... sann syskonkärlek!!!

ÅSA sa...

Ja den var verkligen bra för oavsett hur lite godis jag hade kvar så tyckte jag alltid synd om dej och delade med mej!

Det kanske var därför jag hittade en ny strategi...minns du att jag sen började bita lite i alla godisbitarna??? Sen var det slut på "fattig man-ge mej lite i min hand", då var det ingen som ville ha mitt godis. Får nog tipsa Klara :)

Annika sa...

PRECIS så där var jag också, och sa precis SAMMA VERS!! Fattig man, ge mig lite i min hand...
Det gällde pommes frites och annat gott också.
hehe...
Det är därför jag förstår s¨VÄÄÄL hur svårt det är FÖR DIG att låta dotterns godis vara ifred ;-)
For real...
Kram!!

Camilla Alvén sa...

Hahaha, själv sparade jag mitt godis i ett litet kassaskrin och när brossans godis var slut så sålde jag till honom.
Ha det bra

Susanne sa...

Haha, vad snäll hon var/är din syster. Själv så sa jag åt min 3 år yngre syster att gå till ma o pa och grina så att vi fick lite mera glass. Sen tog vi flera än vi fick och gömde alla glasspinnarna under madrassen. Gick bra tills dom kom på oss. Då var det slut med Hemglass =(.
Kram

thebromanders sa...

Du måste berätta vad du fick för svar av dottern!!

anna of sweden sa...

Anna
Jadå, nog sitter de i alltid - takterna. Men än så länge har jag varken tiggt eller nallat av barnen. Det måste man väl kalla mognad.


Pysen
Jo, det var väl det ... :)


Trebarnsmamman
Haha. Så kul att höra. Min kära syster fick inte lyssna på några skivor inte.


Åsa
Oh, det blir bättre och bättre! Var det DÄRFÖR du nafsade på dina godisbitar? Haha.


Annika
Nej, vad underbart att höra Annika. Vi är smarta - du och jag! :)


Camilla
Ja, men det var ju också en smart variant.



Nattsyrran
Haha. Vilka synder som kommer fram! :)


Mz.olsson
Har inte frågat ännu. Men hon kommer garanterat att bjuda mig. Hon är så snäll, så snäll.

Anonym sa...

Här är två som kan intyga att Åsas kommentar är sann. Vi kommer så väl ihåg det där: Fattig man, ge mig ..... och Åsa hon gav om det så bara fanns 2 bitar kvar. Kommer också ihåg nafsandet i alla godisbitar....
Ska höra med Klara om du verkligen inte har provat med "Fattig man..."
på henne.
Kram
MoP

anna of sweden sa...

MoP
Vilken snäll liten syster jag har. :)

Eva sa...

Vilken rolig lite episod! Och helt rätt, låter som att du var riktigt klyftig också. =)