måndag, april 13, 2009

easter sunday

De amerikanska barnen har 
"egg hunt" på Easter Sunday.

Igår alltså.

Någon egg hunt blev det inte 
för vår del.

Det klarade ju vi av på lördagen. På 
svenskt vis.

Istället styrde vi kosan söderut.

Mot Washington.

Hela dagen traskade vi runt i 
huvudstaden.

Och hela kvällen tillbringade 
vi i bilköer tillbaka till Philly.

Men det är ju en helt annan historia.

 
Vilken känsla att se Vita Huset på riktigt. Någon fika hos familjen Obama blev det dock inte. Barack himself var ju lite upptagen med att 
lösa gisslandramat utanför Afrika. Men, men. Det kommer fler tillfällen.
  
  
Världens minsta Mc Donald's?
Många turister är så klart lika med en massa souvenirförsäljning.

20 kommentarer:

Trebarnmamman sa...

ÅÅÅ vad jag blir avis på allt skoj ni kan hitta på , jätte fina bilder!!! Härlig Påsk har ni haft förstår jag !!// Anna

Abercrombie sa...

Underbar bild på "Stars & Stripes" och obelisken! Jag har varit uppe i den, men minns inte vad den heter? Hann ni med ett besök på Arlington Cemetery också? Det är mäktigt.....

Emmajohanna sa...

åh vilken härlig trip ni gjorde. Riktigt fina bilder också. Kul med Mc donalds vagnen. Ser lite gulligt ut faktiskt.

Gabriella sa...

Vi gjorde samma sak förra söndagen, låååång väg hem.

Emmama sa...

Dit ska man ju åka verkar det som! Och skönt väder dessutom!

Kram!

Kersti sa...

Å där har jag också varit. En vår för länge sedan. Körsbärsträden hade just slagit ut. Vi var där i två timmar kanske innan voi hastade tillbaka till wilmington och den väntande middagen med fartygschefen på HMS Karlskrona. Känns som om det var en hel evighet sedan. Vi kom försent till middagen. Undrar just varför jag kommer ihåg det.

anna i CO sa...

Vad fuskigt att du fick uppleva huvudstaden i fint vader! Vill absolut aka tillbaka och uppleva ostkusten mera.

Anonym sa...

Vilka fina bilder - så soligt och vackert. När vi var i DC i augusti var det GRÅTT och REGNIGT :-( Men vi hade ändå det trevligt - det är en mycket mysigare stad än jag hade förväntat mig!
Hoppas att påsken varit till belåtenhet!
Kram!

Anna of Dallas sa...

Visst är det vackert där, många vackra byggnader. Att flyga in till Washington nattetid är en upplevelse.
Jag bodde 8+9 månader i Alexandria precis utanför Washington 1980.

Livet på Citronodlingen sa...

Det var ju synd att Obama var upptagen nu när ni ändå var där... Men som du säger, det kommer väl fler tillfällen ;o)

gissan sa...

Värsta vykortsfoton!
Trevlig liten Barack han bor i den däringa presidenten...;)

Ha en underbar vecka.
Kram Gissan

Speja sa...

Tack för att jag fick följa med en bit på er rundtur. Kul att få se!

Susanne sa...

Härligt "amerikanska" bilder och jätteskoj att få en liten rundvandring i Washington. Lite snålt att ni inte blev bjudna på fika, men som du säger så blir det väl fler tillfällen =)
Må gott !

bitte sa...

Tävling i min blogg om du är intresserad.

Vinn en skinnjacka och presenkort på 500 kr

anna of sweden sa...

Anna
Härlig men kort påsk!


Abercrombie
Visst är fotot läckert? Det är Herr Make som är fotografen.

Arlington får vi ta nästa gång. Måste till Washington igen. En dag räcker inte riktigt ...


Emmajohanna
Visst var det ett gulligt litet McDonlads? :)


Gabriella
Undrar om just söndagar är värst. Det är verkligen ingen vidare avslutning på dagen att sitta i bilköer!


Emmama
En härlig dag. Fast oj vad blåsigt! Men det syns ju inte på bliderna! :)


Kersti
HMS Karlskrona? Nu blir JAg nyfiken! :)


Anna
Vi måste också dit igen. Hann inte så mycket på en dag ...

anna of sweden sa...

Petra
Jag blev också positivt överraskad av stan. Skulle gärna traska runt i utkanterna med min kamera.


Anna
Otroligt vackert! Och pampigt!


Pysen
Ja, nu fick vi ju en anledning att åka dit igen.


Gissan
Fin lite villa. :)


Speja
Det var så lite så! :)


Nattsyrran
Det får bli nästa gång. En bra anledning att åka dit igen.


Bitte
Tack.

Annika sa...

Vad kul att du varit i DC. Nästa ggn du kommer förbi kan vi kanske ses?
Fina bilder.
kram!!

thebromanders sa...

Åh, vad mycket fina bilder!!
Man måste ju åka till Washington DC nån gång...

Milla sa...

Jattefina bilder Anna! Speciellt pa Vita Huset.

Notes from the North sa...

"Alcohol prohibited"... har du märkt hur många förbudsskyltar det finns överallt i USA i jämförelse med i Sverige? Snygga bilder--bra kontrast med de bilder som jag tog under Påskhelgen.