torsdag, april 30, 2009

det där med att tigga godis

"Fattig man, ge mig lite i din hand."

Nej, nej.

Historien slutar inte med det.

Här är syster Åsas senaste kommentar
om mitt godistiggeri:

"Ja den var verkligen bra för oavsett hur lite godis 
jag hade kvar så tyckte jag alltid synd om dej och 
delade med mej! 

Det kanske var därför jag hittade en ny strategi...
minns du att jag sen började bita lite i alla godis-
bitarna??? Sen var det slut på "fattig man-ge mej 
lite i min hand", då var det ingen som ville ha mitt 
godis."

Oj, oj, oj.

Vilka roliga barndomsminnen.

Och vilket smart lillasyster.

(För så desperat var jag ju inte att jag ville ha 
halvätna godisbitar.)

7 kommentarer:

Taina sa...

Hahaha! DET hade jag struntat i. Godis som godis, hel eller halv ;)

gissan sa...

Haha..
Exakt så gjorde jag åxå för att inte min syrra skulle sno godis av mig... :D
Fast sen fick jag så dåligt samvete så jag tror jag köpte nytt och gav henne.. Jisses..
Va fick man för det?
Hahahaha

Kram Gissan

Livet på Citronodlingen sa...

E de riktigt säkert det?? ;oP

Anonym sa...

Skönt att höra att du hade gränser du med när det gäller godiset!
Hoppas på en underbar dag! Kram anna

Lina ♥ C´est la vie sa...

PRECIS så gjorde min syster med! asgarv :D

Anna of Dallas sa...

Anna,
hur gick det med din MRI? Behövde du nysa? Tyckte du det var jobbigt att ligga stilla?

anna of sweden sa...

Taina
Haha! Nä, där går min gräns. Jo, för någon liten gräns har jag trots allt. Faktiskt.


Gissan
Underbart.


Pysen
...


Anna
Det tvivlade du väl inte på? Att jag har gränser för godisätande.


Åsa
Så gör du väl inte längre? Nä, nu äter du ju inte godis längre kom jag på.


Cèst la vie
Haha. Underbart.


Anna
Det gick jättebra. Jag nästan somnade.