tisdag, februari 03, 2009

när jag ändå är igång

Äh, vad sjutton.

Jag kör en utmaning till.

Det är min egen Söta K som utmanar.

Och då kan jag ju inte säga nej.

            ☆☆☆

Roligaste minne
Om jag tänker på roligt som i att skratta så
kommer jag spontant att tänka på när jag
pluggade spanska med min mamma och
moster.

Det var i mitt förra liv. Det innan barnen.

Vi hade så roligt på lektionerna. Varje vecka
skrattade vi så att tårarna rann. Mamma och 
jag kan fortfarande skratta när vi pratar om 
det nu efteråt.

Hur det gick med spanskan?  
Jo, tack. Sehr gut.


Favoritmat
Nybakat bröd med Bregott. Räknas det?

Fasiken också. Nu blev jag ju sugen på det.


Favoritfilm
Det har jag ingen särskild. Trist va? 

Men det fanns en tid när Grease var favoriten.

Jag vet inte hur många gånger jag såg den på bio.
John Travolta var ju bara sååå snygg.


Favoritbok
Äsch, vad jag är tråkig. Jag har ingen sådan
heller. 

Det finns ju så många bra.

Men ett av mina allra tidigaste - och starkaste - 
bokminnen är Rötter

Jag fick inte se TV-serien för mina föräldrar.
Så jag läste boken istället. 

Jag var nog i tolvårsåldern och det var min
första "vuxenbok".


Favoritfärg
Svart när det gäller kläder. Annars rosa.
Eller förgätmigej-blått.


Mest pinsamma
Jag gör aldrig något pinsamt. Hrpmf.


Bästa vänner
Herr Make.
Unge Herr Teen.
Unge Herr H.
Söta K.
Mamma och Pappa.
ÅsaAnn, Anna och Ulrica.


Sötaste bebis
Mina tre egna små bebisar! 

Som i och för sig inte är några bebisar längre.


Livs största kärlek
Herr Make. The one and only.

Tänk, han brädade John Travolta!

            ☆☆☆

Jaha ja.

Det var det.

Känner ni mig lite bättre nu?

Nu är det alltså min tur att utmana.

Då utmanar jag alla som utmanat mig
de senaste dagarna.

Någon rättvisa får det ju vara.


Go girls!

7 kommentarer:

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Tack för gratulationen, sötnos!

Vilka fina cheepisar! Visst är det kul med photoshop, när man har tid. Som jag hade med min blocketannons om gratis träning, exempelvis. Och alla bilder av mig själv...jag är ju egentligen rödhårig, fräkning och väger 145 kilo;-)
Bara skoooojar!

Lovar att anta utmaningen under dagen.

Kram

Lia sa...

Utmaningar är ju skoj! Man får lära känna en person liite bättre=). Jag gillar exakt samma färger, det känns ju lite tråkigt att säga svart på kläder, men jag är för det mesta svartklädd=). Dock inte från topp till tå!
Jag läste spanska a och spanska b på gymnasiet. Fick MVG i bägge kurserna. Resultatet nu? Jag skulle inte kunna klämma fram en mening om så mitt liv hängde på det!!!
Trevlig tisdag önskar jag dig.

Mildamakter sa...

OK, utmaningen antagen ;o)

Gunilla sa...

Du verkade ha rätt så trevligt :o)
när du gjorde din uppställning :o)

Ha en fortsatt bra kväll

Gunilla

anna of sweden sa...

Leena
Haha. Ja Photoshop är ju bara sååå bra. ;)


Lia
Jag gillar att läsa listor. Man lär känna personen "bakom listan" lite, lite bättre.


Midamakter
Bra! Ser jag fram emot att läsa!


Gunilla
Ja, det var riktigt kul

Har du hälsat på här hos mig förut? Tror inte det.
Hjärtans välkommen!

Vicky sa...

ja, den hade jag ju bett om ;)

Kul, jag ska svara under morgondagen. nu ska jag iväg och träna, sen SOVA.
Ha en bra dag!

anna of sweden sa...

Utlandsmamma
Det ser jag fram emot att läsa.