måndag, januari 12, 2009

rapport från golden globe

Ibland känner man extra tydligt att man
befinner sig i Det Stora Landet i Väst.

När man kan den direktsända Golden
Globe-galan på TV till exempel.

Det gjorde vi i går kväll.

Jädrar vad kändistätt.

A l l a var där.

Kate Winslet.

Som vann "Best performance by an
Actress in Motion Picture - Drama".

Och drabbades av en glädjechock.

Mickey Rourke.

Som varit nere på botten och vänt.

Plastikopererad så in i bomben.

Vann för övrigt samma titel som Kate.

Fast som Actor.

Inte Actress.

Ja, och så var Brangelina där.

Och Tompa Cruise.

Och Tom Hanks med fru Rita.

Martin Scorsese.

Steven Spielberg.

Johnny Depp.

(En personlig favorit.)

Sandra Bullock.

(Herr Makes personliga favorit.)

Bruce Springsteen.

Emma Thompson.

Ja, ni förstår.

Alla var där.

Och om bloggerskan får tipsa så verkar
det vara två filmer som man "bör" se.

Slumdog Millionair.

Och The Curious Case of Benjamin Button.

Nominerade i en den ena än den andra
klassen.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Oj snacka om kändisar. Inte alls som swedish galor... Inte alls! Ska försöka komma ihåg dessa titlar...
Önskar dig en toppen dag! Kram Anna

Anonym sa...

Gillar Bruce, så grattis till honom ! Fick ju pris han med. :-)
Jag vill också vinna ett pris och då menar jag inte ett gosedjur från Liseberg ! :-)
Och DU Anna borde få pris för bästa bloggen !!!

ÅSA sa...

Oj, maffigt värre! Själv så ser jag fram emot att se Guldbagge galan ikväll :)

ÅSA sa...

Hrm...vart tog min kommentar vägen??? Lät i alla fall storslaget! Ikväll är det Guldbagge galan här hemma...oxå kul att se :)

Petchie75 sa...

Slumdog Millionaire är en jättebra film, vi såg den förra helgen! Det var roligt att se att jag för en gångs skull sett iaf EN film som var nominerad i Bästa film-kategorin...
Såg du hur Angelina såg ut när Kate Winslet "bad om ursäkt" att hon vunnit andra gången - jag vet inte, tycker att Angelina är lite för "sval"... Kate var mer spontan och genuin kändes det som.
Trevlig måndag!

Anonym sa...

Hur gick det för svensken då?? I bästa utländska film? Han Troell var det har jag för mig....
Ha det bäst!!

anna of sweden sa...

Anna
Ikväll är det ju Guldbaggegalan. Den ska jag försöka se efteråt på nätet.


Emmajohanna
Vad du är snäll! Tack för nomineringen!
Gosedjur från Liseberg är väl inte allt för illa ..? :)


Åsa
Ja, ikväll är det stjärntätt i Sweden. Ska försöka se Guldbaggen i efterskott. Det är min favoritgala bland de svenska.


Petra H
Själv ser jag bara barnfilmer ...
Håller med. Angelina verkar vara en rätt trist typ. Heja Kate!


Titti
För honom gick det inte. Men det var kul när de visade en snutt ur filmen. Då kände vi oss svenskt stolta.

Annika sa...

Visst är det kul att titta på!! Tyckte inte att ngra klänningar stack ut på ngt sätt.
MEN slogs över magerheten hos så många av dom...
OCH botoxen hos andra.
Tyckte Kate blev lite väl till sig i trasorna, men vem skulle inte bli det???
Angelina var typ vackrast av alla...
Jag satt och svor över att Brangelina fuskade sig förbi alla reportrar på Röda mattan...
;-)
Snart har vi Oscarsgalan att glädjas åt, den 22 feb!! hihi!!

Marianne sa...

Träffade en gång en tjej i Istanbul som var ruskigt lik Sandra Bullock. Fast hon var från Osby : )

anna of sweden sa...

Annika
Jag njöt. Gillar verkligen sådana galor.

Ja, oj vad de är de smala - och botoxade - och opererade. En av dem som gjort allt det där och ändå (för alla lyckas verkligen inte) är Demi Moore tycker jag.

22 februari? Ska jag skriva in i almanackan. ;)


Marianne
En Sandra Bullock-lookalike från Osby?
Det var inte illa.

Anonym sa...

Den där senare filmen har jag sett lite reklam på, den verkar intressant. Får hålla ögonen på den andra också!

Petra C sa...

Fast är inte Brad Pitt lite överreklamerad?! Eller kommer jag ihåg fel om button-filmen nu???

anna of sweden sa...

Camilla
Ja, jag ska också hålla ögonen på dem. Men väntar nog tills de kommer på DVD. På bio ser jag bara barnfilmer nuförtiden.


Petra C
Jo, visst är det den med mr Pitt.

Jag tycker också att han är överreklamerad. Har aldrig riktigt förstått hans storhet.

Anonym sa...

Slumdog maste bara ses!
The Reader ar ocksa valdigt bra.
Benjamin Button, nja sa dar...